کد مطلب: ۲۸۵۰۳۸

الزامات استفاده از کافه در صنعت گردشگری ایران

الزامات استفاده از کافه در صنعت گردشگری ایران

مغازه‌ای گفت: تعدادی از کافه‌ها به دلیل تنوع در ارائه خدمات و نوع معماری و کیفیت خدمات جاذبه بیشتری دارند اما استفاده از آنها در دنیای گردشگری الزاماتی دارد.

مغازه‌ای دبیرکمیته گردشگری شورای هماهنگی تشکل‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ابتدای مطلب با اشاره به درآمیختگی کافه با فضای شهری اظهار داشت: کافه بیشتر متعلق به طبقه متوسط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی کافه‌ها را مکانی برای گفت و گوهای اقشار مختلف جامعه برشمرد و افزود: در دوره حاضر جوانان بیشتر به کافه‌ها مراجعه می‌کنند و این طبقه متوسط و نیروی جوان معمولا طبقه تحول خواه اجتماعی هر جامعه شهری محسوب می‌شوند.

دبیرکمیته گردشگری شورای هماهنگی تشکل‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: در گذشته قهوه خانه‌های ما علاوه بر فضایی برای رفت و آمد ساکنان شهر، محلی برای حضور مسافران و گردشگران و رفع خستگی و آشنایی آنها با محیط نیز بوده و یکی از درگاه‌های ورودی هر سکونتگاه شهری محسوب می‌شدند.

مغازه ای ادامه داد: امروزه هم کافه ها علاوه بر اینکه فضایی برای تبادل آراء و اندیشه‌های ساکنان آن شهر است محل مراجعه ساکنان غیر آن شهر نیز محسوب می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروزه کافه به یک مکان مهم شهری تبدیل شده و تعداد آن هم در سطح شهرها رو به افزایش است. تعدادی از کافه ها به دلیل تنوع در ارائه خدمات و نوع معماری و کیفیت خدمات جاذبه بیشتری دارند اما استفاده از آنها در دنیای گردشگری الزاماتی دارد.

مغازه ای در ادامه این مطلب گفت: اولین و مهم ترین الزام آن تنوع خدمات، نوع معماری و به همراه داشتن نوستالژی خاطره گرایی است اما یک الزام اساسی این است که کافه های مهم علاوه بر ارائه خدمات، از دانش گردشگری هم بهره‌مند باشند.

دبیرکمیته گردشگری شورای هماهنگی تشکل های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: در دنیای گردشگری ایرانی تبلیغات و بازاریابی مرتبط با آن ضروری است تا جاذبه ها را به محصول گردشگری تبدیل کنیم.

مغازه ای در پایان این برنامه گفت: اگر می خواهیم کافه را به عنوان جاذبه ببینیم باید کافه‌های ترکیبی را هم در نظر داشته باشیم و آن را گسترش دهیم. متاسفانه ما در قوانین جواز کسب و یا ساعت کار در شب ها به مشکل می خوریم و این به بستر سازی قانونی نیاز دارد.

منبع:‌ رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.