کد مطلب: ۱۹۴۹۵۸

امضای ۸ سند همکاری با بلاروس

امضای 8 سند همکاری با بلاروس

در اختتامیه اجلاس همکاری‌های ایران و بلاروس ٨ سند همکاری بین دو کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر صنایع بلاروس در زمینه‌های تولید و صادرات دارو و تولید خودرو امضا شد.

ویتالی ووک، وزیر صنایع بلاروس در اختتامیه چهاردهمین اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلاروس با اشاره به اینکه منتظر بازدید تجار ایرانی از کشور بلاروس هستیم گفت: توافقات این اجلاس تمهیدات لازم را برای سفر رییس جمهور بلاروس به تهران فراهم می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر صنایع بلاروس با بیان اینکه به عنوان یکی از روسای کمیسیون مشترک از وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برای سفر به بلاروس دعوت می‌کنم گفت: امیدوارم توافقات انجام گرفته سطح تعاملات دو طرف را ارتقا دهد و به سطح بهتر و بالاتری برساند.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در اختتامیه چهاردهمین اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلاروس نیز گفت: هشت سند همکاری با موضوع نقشه راه و علاوه بر آن در زمینه‌های دارویی، خودرو، اتوبوس و اتوبوس برقی و کامیون‌های گازسوز مورد توافق و امضای طرفین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نقشه راه همکاری‌های دو کشور در یک فضای دوستانه برای سال‌های 2018 تا 2020 تهیه و مورد توافق قرار گرفت افزود: تبادل هیات های عالی رتبه سیاسی، حمایت از یکدیگر در مجامع جهانی و انعقاد توافق نامه‌های مورد نیاز به خصوص توافق تجارت ترجیحی با اوراسیا مورد حمایت دو طرف قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: از طرف بلاروسی همکاری و مساعدت برای حل مشکلات شرکت‌های ایرانی فعال در این کشور را خواستیم که مورد توافق واقع شد.

شریعمداری با اشاره به توافق دو کشور برای ساخت خودروهای سبک و سنگین، اتوبوس‌های برقی و ماشین آلات معدنی گفت: صنایع دارویی و بهداشتی و درمانی زمینه همکاری نوینی برای توسعه همکاری‌ها بود که مورد موافقت قرار گرفت.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در حوزه همکاری‌های بانکی نیازمند مذاکرات تخصصی بیشتری هستیم که این مذاکرات باید پس از اجلاس به فوریت اجرا شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه همکاری‌های نفتی تجربه ارزشمند جدیدی را آغاز کردیم که آن را حفظ و گسترش خواهیم داد. همچنین یکی از راه‌های گسترش همکاری‌ها، همکاری‌های منطقه‌ای است که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

منبع: وزارت صنعت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.