کد مطلب: ۳۳۶۵۹۴

امضا‌ی ۱۹ تفاهم‌نامه و قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر

امضا‌ی ۱۹ تفاهم‌نامه و قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر

در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر، ۱۹ تفاهم‌نامه یا قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان در بنادر تجاری کشور منعقد شد.

در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و فعالان بخش خصوصی صنعت دریایی، ۱۹ تفاهم‌نامه یا قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان در بنادر تجاری کشور منعقد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ‌مراسم گرامی‌داشت هفته حمل‌ونقل و امضای چندین قرارداد و یادداشت‌تفاهم سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال، امشب در هتل هما تهران برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی‌، استانداران استان‌های ساحلی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان انجمن‌های تخصصی و دست اندرکاران صنعت حمل‌ونقل دریایی کشور‌ حضور دارند.

در قالب این ۱۹ تفاهم‌نامه و قرارداد در مجموع ۸۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر شهیدرجایی، ۷۱۷ میلیارد تومان در بندر امام خمینی (ره) به منظور تاسیسات تولیدی و ارزش افزوده‌ای، ۳۳۵ میلیارد تومان در بندر انزلی در بخش پایانه‌های صادراتی، مراکز تعمیرات و سوخت کشتی و مخازن روغن خوراکی، مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان در بندر بوشهر جهت احداث سردخانه و تاسیسات جمع آوری مواد زائد نفتی، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در بندر امیرآباد، مبلغ ۳۳۲ میلیارد تومان در بندر چابهار و مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در بندر نوشهر توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این‌باره خبر داد: تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر تجاری کشور جذب شده است و سیاست ما این است که همه روبناها و تجهیزات با سرمایه بخش خصوصی اجرا و زیربنا هم توسط دولت تأمین شود.

به گفته محمد راستاد سیاست‌ سازمان بنادر و دریانوردی ‌این است که به استثنای زیربناها، ایجاد روبناها و تجهیزات را از طریق جذب سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی مد نظر قرار دهد و پروژه‌های توسعه‌ای این سازمان در راستای همین سیاست و با هدف ارتقای ظرفیت عملیاتی بنادر کشور به امضا رسید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.