کد مطلب: ۲۰۶۷۴۴

معاون ستاری:

امکان اشتغال ۴.۵ میلیون دانشجو وجود ندارد

امکان اشتغال ۴.۵ میلیون دانشجو وجود ندارد

معاون سیاستگذاری معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهور، گفت: مهمترین عامل مشکلات کشور سبک زندگی عمومی مردم است.

مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در همایش «مدیریت، توسعه و اشتغال» در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اساسا اقتصاد ایران به دلیل ابتلا به بیماری مزمن، امکان ایجاد شغل برای ۴.۵ میلیون دانشجو را ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: در سبک زندگی فعلی ایرانی‌ها، نیاز به اشتغال پیشرفته وجود ندارد، وقتی هنوز راهکار ما برای حل آلودگی هوا، تعطیل کردن مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات است، دیگر نیازی به آموزش‌های دانشگاهی و اشتغال از طریق تحصیلات عالی نداریم.

معاون سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افزود: در هیچ جای دنیا، دولت هر شب هفته زباله‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند؛ معمولا یک یا دو شب در هفته در کشورهای پیشرفته زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود، چرا که مردم از طریق کاهش تولید زباله و کاهش استفاده از کالاهای مصرفی و سایر روش‌های تکنولوژیک، میزان زباله خود را کم کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در هیچ جای دنیا از آب شرب تصفیه شده برای باغبانی و شستشوی خودرو استفاده نمی‌شود؛ با این وضعیت دیگر نیازی به دانشگاه برای اشتغال نداریم. این در حالی است که در همه دنیا این‌گونه چالش‌ها، فرصت اشتغال ایجاد می‌کند.

الیاسی یادآور شد: ما جامعه مسئولی نیستیم، اگر جامعه مسئولی بودیم، تعداد زیادی شغل در راستای حفظ محیط‌زیست ایجاد می‌شد. در کشورهای پیشرفته دنیا، صنعت دیگر اشتغال ایجاد نمی‌کند، چرا که تولید صنعتی، آلاینده‌ترین روش اشتغال در دنیاست.

وی با تاکید بر اینکه ظاهر حاکمان، باطن جامعه است، اظهار داشت: ما مشکل سبک زندگی داریم و تا زمانی که این مشکل حل نشود، مشکل اشتغال نیز حل نخواهد شد.

معاون سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افزود: امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت به این نتیجه رسید که مشکل خودرو با افزایش تعرفه واردات آن برطرف می‌شود ولی بارها این روش را آزموده‌ایم و هر بار هم با مشکل برخورده‌ایم. نیاز داریم که فریاد بزنیم «باید سبک مدیریت دولتی و سبک زندگی عمومی» را تغییر دهیم.

الیاسی خاطرنشان کرد: دانشگاهیان از اینکه نقش قهرمان تغییر را بازی کنند، می‌ترسند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.