کد مطلب: ۱۴۹۲۷۴

امکان بازدید گردشگران از پارک ملی لار تا ۱۵ شهریور

امکان بازدید گردشگران از پارک ملی لار تا 15 شهریور

سرپرست پارک ملی لار با اشاره به مشاهده تخلفات جزیی در این پارک از بازدیدکنندگان خواست تا به این محیط طبیعی آسیبی وارد نکنند.

فرهاد زندی با اشاره به اینکه گردشگران پارک ملی لار تا ۱۵ شهریور ماه می‌توانند برای بازدید به این منطقه بیایند، اظهار کرد: بعد از بسته شدن پارک ملی لار و خروج گردشگران از منطقه، طرح پاکسازی این پارک آغاز می‌شود و میزان پسماندی که این گردشگران در منطقه به‌جای گذاشته‌اند، برآورد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه تاکنون تخلفات جزیی مانند شکار و صید غیرمجاز در منطقه پارک ملی لار مشاهده شده است، تصریح کرد: پایان فصل تابستان آمار این تخلفات منتشر می‌شود.

سرپرست پارک ملی لار با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون آتش سوزی در این منطقه نداشته‌ایم، گفت: سامانه پارک ملی لار که قرار است اطلاعات گردشگری، گیاهی و جانوری منطقه را در اختیار گردشگران قرار دهد، هنوز به طور کامل آماده نشده است. امیدواریم تا ماه آینده این سامانه در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

زندی در پایان با بیان اینکه گردشگران با اخذ ورودیه و بدون اقامت شبانه می‌توانند از منطقه بازدید کنند، تاکید کرد: بازدیدکنندگان به محیط طبیعی پارک ملی لار آسیب نزنند و زباله‌های خود را از منطقه جمع‌آوری کنند.

گفتنی است پارک ملی لار امسال از ۲۱ خرداد ماه میزبان گردشگران است و این بازدید تا ۱۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، همچنین سامانه اطلاع‌رسانی پارک ملی لار در اسفند ماه سال گذشته با مشارکت NGO‌ها و انجمن دیده‌بان طبیعت راه‌اندازی شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.