کد مطلب: ۵۳۰۲۱۳

گزارش تجارت‌نیوز از آینده بازار سهام تا پایان سال

امیدی به جبران زیان بورس هست؟

امیدی به جبران زیان بورس هست؟

بازار سرمایه دوباره قرمزپوش شد. آن هم درست وقتی که رییس سازمان بورس در کلاب هاوس وعده داد منابع جدیدی به بورس تزریق می‌شود

به گزارش تجارت‌نیوز بازار سرمایه امروز هم سراسر قرمز شد و شاخص کل همچنان در کانال یک میلیون و ۲۰۰هزار واحد درجا می‌زند.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که شب گذشته محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس در کلاب هاوس حاضر شده و گفته بود دامنه نوسان به صورت تدریجی مانند گذشته و متقارن می‌شود.

او همچنین تاکید کرده بود که اگر فضای کلی بازار سرمایه مناسب باشد به سمت افزایش دامنه نوسان حرکت می‌کنیم.

رییس سازمان بورس علاوه بر این توضیح داد که قرار است منابع قابل توجهی از صندوق توسعه وارد بازار شود.

البته این اخبار جدید نبود و او پیش از این از تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بورس خبر داده بود. قبل از این هم در اسفند ماه ۹ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه وارد شد که نتوانست تغییری در وضعیت بورس ایجاد کند.

حالا اما کارشناسان بازار سرمایه اعتقاد دارند که این ارقام نخواهد توانست رخداد مهمی در بازار سرمایه ایجاد کند.

آنها می‌گویند که مردم نسبت به بازار دچار بی‌اعتمادی شده و دیگر نقدینگی قابل توجهی به بازار نخواهند آورد تا رشدهای شارپی سال ۹۸ و اوایل ۹۹ را تجربه کنیم.

رضا شیرازی، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز می‌گوید که جبران زیان سنگین برای افرادی که در سال ۹۹ وارد بازار سرمایه شدند به راحتی امکان پذیر نیست و تصور نمی‌کند که زیان آنها امسال جبران شود.

علیرضا کریمیان دیگر کارشناس بازارهای مالی هم بر همین عقیده است و به تجارت‌نیوز می‌گوید تا پایان سال بازار صعودی خواهد بود اما رشد بورس آنقدرها نیست که ضررهای سنگین را جبران کند.

این کارشناسان همچنین به وضعیت مبهم اقتصاد ایران در سال جاری اشاره کرده و گفتند وضعیت بازگشت به برجام، انتخابات ریاست جمهوری و وضعیت مهار کرونا در سال ۱۴۰۰ گنگ و مبهم بوده و تحلیل آینده اقتصاد و بورس را بسیار دشوار کرده است.

برای اطلاعات بیشتر گزارش بی‌اعتمادی سهامداران موجب نزول شاخص را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    فاتحه مع الصلوات ???

  • ناشناس

    تو را به جون عزیزتون کاری بکنید زیر بار مشکلات و گرونی کمرمون خم شده…برای خرید یک کیسه برنج هم باید برنامه ریزی قبلی داشته باشیم
    خدایا این چه بلایی بود

  • محمد مهدی

    خدا ازتون نگذره..هر روز به امید مثبت بودن چند سهمم کارگزاری رو باز میکنم ولی بازم منفی، خدا لعنتتون کنه

  • ناشناس

    دو صد گفته چو نیم کردار نیست.
    تنها راه نجات بورس حذف مقررات دست و پا گیر بورس.که اینم یعنی عدم دخالت دولت که اینم غیر ممکنه چون دولت به بورس نگاه تامین سرمایه داره نه دلسوزانه.

  • مالباخته

    براچی درست نمیشه پولهای رو که برگردوندند رو دوباره تزریق کنن چنان خوب میشه که حال کنید

  • بابا ورشکسته بورس

    بابا دیگه خیال همه راحت کنیدوبقیه پولمون یکمرتبه بردارید که ماهم ترک دنیا و آخرت کنیم بدبختمون کردید نامردا

  • ناشناس

    تنها راه حل. دامنه رو کلن بردارند. ی سهم خواست 60 هزار تا بالا بره ی سهم پایین بیاد مربوط ب خود سهام داره و علمش

  • ناشناس

    ای بابا بورسی که دیگه نمانده هرکسی از سر جایش بلند میشه ،میشه کارشناس بورس واینها میخواهند که مردم اعتماد کنند همین کارشناسان بودند که مردم را بیچاره کردند به نظر شما کسی که ۹۰درصد به اعتماد توی بورس ضرر کرده تا ۱۰سال دیگه این ۹۰درصد به ۱۰۰درصد سود میرسه که بخواهد ۱۰درصدش را سود کنه واگه بخواهد جبران کنه ومیانگین کم کند باید برود تمام زندگیش را حراج کند وبعدش چادر نشین بشه و…

  • مردم متضرر÷÷÷÷÷

    تاسال جری اعتماد مردم ره بورس بر نگردد شوخص ۷۰۰. ۸۰۰ را حتما خواهد دید

  • ح

    با سلام ‌…خواهشا پول فروش ۶۰ درصد سهام که فروختیم واریز کنید الان چهار ماه بیشتره فروختیم هیچ واریزی ندارد از فروش ۶۰درصدمون لطفا پول فروش ۶۰درصدمون واریز کنید براش بد جور نیاز داریم ممنون … فروختیم چون واقعا به اون پول نیاز داشتیم از مسعولان محترم تقاظای آجزانه میکنم نصبت به واریز پول فروش سهام عدالتمان توجه کنند واریز بشه با پول فروش سهام فروختمون مشگلمان حل بشه سپاسگزارم