خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۰۱۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بی‌اعتمادی سهامداران موجب نزول شاخص / نیاز اصلی بازار زمان و بازگشت اعتماد است

بی‌اعتمادی سهامداران موجب نزول شاخص / نیاز اصلی بازار زمان و بازگشت اعتماد است

بازار سهام همچنان درگیر صف‌های فروش با حجم زیادی است. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند شرایط بازار به گونه‌ای پیش رفته است که بی‌اعتمادی سهامداران یکی از عوامل روند نزولی بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در جریان معاملات امروز با افت شاخص همراه است و همچون هفته‌های گذشته بسیاری از نمادها در صف فروش قفل هستند. نمادهای بزرگ و کوچک با افزیش حجم عرضه همراه هستند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره مشکلات بازار اظهار کرد: مشکل بازار نوع فعالیت حقوقی‌ها و حمایت و تزریق نقدینگی از طرف صندوق‌ها نیست. بازارهای جهانی با افزایش قیمت همراه هستند و نرخ دلار به یک ثبات نسبی رسیده است اما بازار داخلی ما واکنشی به این فاکتورها نشان نمی‌دهد.

نصیرزاده با بیان اینکه نیاز اصلی بازار گذشت زمان است افزود: سازمان بورس با اعمال برخی از سیاست‌ها، تلاش‌هایی برای بهبود شرایط بازار انجام می‌دهد اما بحث اصلی آن است که هنوز اعتماد کامل سهامداران به بازار شکل نگرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه با توجه به نزول قیمت‌ها در بازار معتقد است روند نزولی قیمت‌ها باعث شده است قیمت‌ها در شرایط خوبی قرار بگیرند. بنابراین با توجه به تلاش‌های سازمان بورس و شرایط قیمتی سهم‌ها، پتانسیل بازار برای بازگشت به روند تعادلی افزایش یافته است.

او درباره واکنش بازار به اخبار و حواشی موثر در بازار اظهار کرد: بازار در مرحله‌ای قرار گرفته است که به اخبار و موارد مبهم وزن و واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهد. در سال‌های ۹۲ و ۹۳ شاهد آن بودیم که در طول مذاکرات و تصویب برجام، بازار به فاکتورهای مبهم واکنش‌های متعددی نشان داد.

سلمان نصیرزاده ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در بازار و وجود فاکتورهای موثر در ادامه راه معاملات، امیدوارم رفته رفته شرایط بازار بهبود پیدا کند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند شاخص بازار در روند نزولی چند هفته گذشته، به کف حمایتی خود نزدیک شده است و در کانال یک میلیون و ۲۰۰ واکنش نشان می‌دهد. همانطور که در سال ۹۹ به کانال یک میلیون و ۲۰۰ رسید و با برخی از حمایت‌ها شاخص به روند صعودی برگشت اما به دلایل متعددی همچون عدم اعتماد سهامدارن و نبود نقدینگی در بازار دوباره شاخص درگیر روند کاهشی شد.

با توجه به روند معاملات و افزایش حجم عرضه در بازار، از طرفی تلاش سازمان بورس برای بهبود شرایط بازار، باید دید اعتماد سهامداران را بازار برمی‌گردد یا خیر؟

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی جالبه امروز به جای اینکه صفهای فروش جمع شه صفهای خرید جمع شد از این به بعد همه سهامها خریدار نخواهد داشت

  • ناشناس

    چه اعتمادی برادر، وقتی رئیس سازمان بورس میگه ما با استفاده از بورس درآمد داشتیم و تورم رو کنترل کردیم یعنی چی؟ یعنی اینکه ضعف دولت آقای روحانی را با استفاده از جیب مردم جبران کردیم، مطمئن باشید دیگه تا این دولت هست کسی سمت بورس نمیاد و همه هم حاضر هستند با ضرر خارج بشن

  • ناشناس

    این بازی نبرد طیف های قدرت و ثروت در ایران ماست،

  • بورسی

    به هیچ وجه موضوع بی اعتمادی و تغییر مسیر سهامداران و امثالهم نیست! وقتی به معاملات و تعداد فروشنده و حجم فروش نگاه میکنی بخوبی متوجه میشی، مثلا در خساپا 62 نفر حجم 28میلیون و در خودرو 550 نفر حجم 670 میلیون و در ونیرو 5 نفر حجم 760 هزار را فروخته اند! اگر حجم را بر تعداد تقسیم کنیم متوجه می‌شویم فروشنده ها نمی توانند سهامدار خرد و معمولی باشند!
    پس در یک کلام نزول بازار دستوری هستش!!!

  • ناشناس

    از مزایای سهامداری اینه که معنی سرمایه گذاری با دید بلند مدت رو هم یاد گرفتیم وهم داریم درک میکنیم تبریک میگیم به آقایانی که مارو به این مهمانی بلند مدت دعوت کردند وگره ازکار خودشون در این مدت گشودند. شاید منظور آقایان سرمایه گذاری مادام العمر بوده وما سواد بورسی نداشتیم

  • Hasan

    کسانی که مخالف باز شدن دامنه نوسان هستند…یک نگاهی به سهم ختوروکدما بکنن…بعداز چند هفته قفل بودن سهم به علت دامنه نامتقارن…یک گره معاملاتی زدن وبا افشای الف سهم را بدون محدودیت دامنه نوسان باز کردن…وببینیدچقدر قیمت سهم پایین آمد…حالا چه فرقی میکرد این اتفاق چند هفته قبل. یا چند هفته بعد بیفته…فقط سهامدار خرد داره بدبخت میشه…پس مرگ. یکبار..شیون یکبار….دامنه نامتقارن بعلت قفل شدن سهم… اعصاب سهامدار خرد را داغون می‌کنه…وباعث فرار سهامدار خرد میشه…خدا کنه دهنوی بی تجربه به این مطلب توجه کنه…درود بر شاپور محمدی ریس با شهامت قبلی بورس..خدا پدرو مادرش را بیامرزه

  • ناشناس

    زن دوستم به خاطر ازدست دادن پولشون تو بورس درخواست طلاق داد و الان دوستم کارش به روانپزشک وبه افسردگی شدید رسیده
    مواظب خودتون باشید سلامتی بر نمیگرده

  • ناشناس

    تا دولت پولی رو که از بورس نبرده نیاره همینه
    چطور دولت خالی کنه و ما بلندمدت باشیم ؟
    ما هم خالی می کنیم

  • امیر

    تا دامنه نوسان ۱۰ درصد مثبت نشه وقیمت سهم هارو بالا نبرن هیچ تغییری نمیکنه باید جلوی حقوقی گرفته بشه چون علت ترس وفروش های سنگین ونوسان غیر متعارف وریزش بازار حقوقی هست که بازار سرمایه رو بی ارزش کرده

  • ناشناس

    بازاری که هر روز قانونش عوض بشه وسفته بازی توش باشه به درد خودشون میخوره آدم عاقل از یه سوراخ دو بار گزیده ونیش نمیخوره ما که با ضرر خارج شدیم اگر هم سودی توش هست برای خودشون