کد مطلب: ۶۱۷۶۹۰

اُمیکرون پایان کرونا است؟/ موج ششم نزدیک است!

اُمیکرون پایان کرونا است؟/ موج ششم نزدیک است!

به گفته دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد کرونایی در کشور، از نوع سویه اُمیکرون است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز خبری مبنی بر فوت چندتن از هموطنانمان در در هر یک از شهر‌های تبریز، یزد و شهرکرد به دلیل امیکرون به گوش رسید. اما این اخبار از بروز موجی دیگر می‌گوید؟

آنطور که ایسنا گزارش داده، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹ با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد کرونایی که در کشور در حال گردش است، از نوع سویه اُمیکرون است، گفت: درصد ابتلا به اُمیکرون و تعداد موارد بیماری در کشور در حال افزایش است و به نظر می‌رسد که سیگنالی برای موج ششم دریافت کرده‌ایم و در صورت ادامه این شرایط، هفته آینده اُمیکرون به ویروس غالب در کشور بدل می‌شود.

مسعود یونسیان درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ با سویه اُمیکرون در کشور، گفت: ثبت تعدادی مرگ ناشی از اُمیکرون چیز دور از انتظاری نبود. زیرا قبلا هم تمام صاحب‌نظران اعلام کرده بودند که هرچند شدت اُمیکرون بسیار کمتر است، اما اصلا با یک سرماخوردگی قابل مقایسه نیست. به طوری که هم می‌تواند بیماری شدید و هم مرگ به دنبال داشته باشد. زمانیکه تعداد موارد افزایش می‌یابد، طبیعی است که منجر به مرگ‌ومیر هم می‌شود.

گردش ۴۰ درصدی «اُمیکرون» در کشور

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد کرونایی که در کشور در حال گردش است، از نوع سویه اُمیکرون است، افزود: طبیعتا این درصد در حال افزایش است. همچنین تعداد موارد بیماری هم در هفته گذشته از روز شنبه تا روز جمعه، به شکل منظمی در حال افزایش بود.

افزایش اُمیکرون؛ هفته‌ای ۱۰ درصد

یونسیان با بیان اینکه واقعیت این است که سویه اُمیکرون افزایش یافته است، گفت:درصد ابتلا به اُمیکرون و تعداد موارد بیماری در کشور در حال افزایش است و به نظر می‌رسد که سیگنالی برای موج ششم دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: طی چهار هفته اخیر به طور متوسط هر هفته ۱۰ درصد افزایش داشتیم و با هر روالی که نمونه‌گیری کرده باشیم، شاهدیم که سهم اُمیکرون در حال افزایش است و انتظار داریم که در هفته آینده، اُمیکرون در کشور غالب شود.

کاهش شدید رعایت پروتکل‌های ضدکرونا

یونسیان با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم از نظر ماسک، هم از نظر حضور در اجتماعات و … بسیار پایین آمده است. از طرفی نه دولت اعمال محدودیت را تشدید کرده و نه مردم همراهی کرده‌اند. وقتی دولت سخت‌گیری ندارد، مردم هم همراهی نمی‌کنند.

اُمیکرون پایان کروناست؟

نباید فریب ادعاهایی نظیر اینکه اُمیکرون پایان کروناست را خورد. در حالی که اینطور نیست. هنوز میلیون ها نفر در دنیا واکسن تزریق نکردند و احتمال جهش‌های دیگری هم وجود دارد که ممکن است شدید باشند. اگر این موضوع صحت داشته باشد و در سطح وسیعی از کشور رخ داده باشد، نگرانی ایجاد می‌کند.

۱۰ درصد واجدین شرایط واکسن، هنوز واکسینه نشده‌اند!

وی درباره وضعیت واکسن‌نزده‌ها، گفت: بالای ۱۰ درصد جمعیت واجد شرایطی که باید واکسن تزریق می‌کردند، این اقدام را انجام نداده‌اند. همچنین از کل جمعیت کشور هم ۱۶.۵ میلیون نفر کودک زیر ۱۲ سال واکسن تزریق نکرده‌اند. این تعداد می‌توانند آلوده شوند و درصد عمده‌ای از آنها می‌توانند دیگران را آلوده کنند و از این نظر نگرانی وجود دارد.

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • abolfazl

    دنیای عجیبی شده داریم روزای سختی رو سپری میکنیم بهای سنگینی بابت حضور تو دنیا داریم پرداخت میکنیم گرونی کرونا بیکاری ای کاش هیچوقت به دنیا نمیومدم