خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۸۴۳۵

انتقاد نماینده سنندج از وضعیت راه‌های کردستان

انتقاد نماینده سنندج از وضعیت راه‌های کردستان

نماینده سنندج گفت: بارها از تریبون مجلس برای توسعه راه‌های کردستان داد زدم اما برخی از مدیران بی‌کفایت در سطوح مختلف گوش ندادند و بدون کوچک‌ترین مماشات طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را پیگیری می‌کنم چرا که راه‌های کردستان قتلگاه انسانی شده است.

سیدمهدی فرشادان در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز، بیان کرد: حادثه آتش‌سوزی اتوبوس سنندج و مرگ 11 نفر از همشهری‌های بنده در تاریخ 20 تیر ماه به حدی دردآور بود که زبان از بازگو کردن آن عاجز است. این تراژدی و سوختن مسافران در میان شعله‌های آتش آنقدر وحشتناک بود که کشور را در شوک فرو برد. به صراحت اعلام می‌کنم باید وزیر راه و شهرسازی استیضاح شود و یا استعفا دهد، این کمترین خواسته بنده به عنوان مردم کردستان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم سنندج در ادامه گفت: آقای وزیر مردم پیام تسلیت و همدردی نمی‌خواهند بلکه مردم منتظر صداقت و عمل هستند، توسعه راه‌های کردستان به پول و اعتبار نیاز دارد و شما در جایگاه عالی‌ترین مقام وزارت راه و شهرسازی برای تزریق بودجه و جبران این کم کاری باید به کردستان به طور ویژه نگاه کنید، مدیریت ایمنی راه‌ها مطالبه مردم است.

فرشادان ادامه داد: باید با بودجه جهشی و حذف نقاط حادثه‌خیز این بی‌تدبیری مجموعه قابل جبران است. در شهرهای بزرگ دنیا برای کاهش تصادفات و رفاه شهروندان از کمربندی و کنارگذر به صورت تونل بهره می‌برند، در حالی که برخلاف دیگر نقاط کوهستانی و صعب‌العبور کردستان احداث کنارگذر سنندج با فتوگرافی مناسب برای تیم کاری و مجموعه راه شهرسازی طلسم شده است. اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید این عملیات را به سرانجام برسانید با میز وزارت راه و شهرسازی خداحافظی کنید.

وی افزود: ما به این دلیل بر روی احداث کنارگذر اصرار داریم چرا که وضعیت هندسی این حادثه نامناسب و دارای شیب غیراستاندارد می‌باشد، از طرفی احداث کنارگذر خود بخشی از قطعات کریدور شمال به جنوب است. هشدار می‌دهم نمونه این اشتباه و وقوع فاجعه دیگری در شهر کامیاران به دلیل نبود کنارگذر دور از انتظار نیست. بارها از تریبون مجلس برای توسعه راه‌های کردستان داد زدم اما برخی از مدیران بی‌کفایت در سطوح مختلف گوش ندادند و بدون کوچک‌ترین مماشات طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را پیگیری می‌کنم چرا که راه‌های کردستان قتلگاه انسانی شده است و مقصران اصلی این حادثه کسانی هستند که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. این فاجعه با کار کارشناسی و مدیریت شهری قابل جلوگیری بود، احداث کنارگذر، ازدحام کامیون‌ها و تانکرهای حامل سوخت را از شهر سنندج حذف و به بیرون از شهر هدایت می‌کرد، این وظیفه ذاتی وزارت راه و شهرسازی است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.