کد مطلب: ۳۸۸۰۱۲

انحصارطلبی بانک مرکزی بر رمز ارزها / اتمام حجت بانک مرکزی با معامله‌گران رمز ارز

انحصارطلبی بانک مرکزی بر رمز ارزها / اتمام حجت بانک مرکزی با معامله‌گران رمز ارز

بانک مرکزی در جدیدترین اطلاعیه خود در خصوص رمز ارز هشدارهای جدی داده، که بر این اساس از این پس انتشار رمز ارز با پشتوانه ريال، طلا و فلزات گرانبها و انواع ارز در انحصار این بانک است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز روابط عمومی بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای در خصوص رمز ارز هشدارهای جدی را داده که بر این اساس انتشار رمز ارز با پشتوانه ريال، طلا و فلزات گرانبها و انواع ارز در انحصار بانک مرکزی است.

با استناد به قانون پولی و بانکی کشور (مصوب سال ۱۳۵۱ و اصلاحات بعدی آن) که تولید و انتشار پول رایج و تعیین ابزارهای پرداخت را در انحصار بانک مرکزی قرار داده است، این بانک ضمن تاکید مجدد به فعالان حوزه پولی و بانکی کشور مبنی بر رعایت و اجرای مصوبه مورخ 9 دی ماه سال 96 سی‌امین جلسه «شورای عالی مبارزه با پولشویی» در خصوص رمزارزها و با اشاره به مخاطرات ناشی از معرفی و استفاده از رمزارزها، موارد و نکات زیر را عنوان کرد:

۱- انتشار رمز ارز با پشتوانه ريال، طلا و فلزات گرانبها و انواع ارز در انحصار بانک مرکزی است.

۲- تشکيل و فعاليت اشخاص براي ايجاد و اداره شبکه پولی و پرداخت مبتنی بر فناوری زنجيره بلوک، از نظر اين بانک، غيرمجاز محسوب می‌شود. بانک مرکزی حق پیگرد قانونی اشخاصی که با ناديده گرفتن مقررات، به ایجاد و اداره شبکه اقدام يا نسبت به آن تبليغ می کنند را برای خود محفوظ می‌داند.

۳- هرگونه ضرر و زيان ناشی از فعاليت براساس شبکه‌های پولی و پرداخت مبتنی بر فناوری زنجيره‌ای بلوک و کسب و کارهای مرتبط با آن،‌ متوجه ناشر(ين)،‌ پذيرنده (گان) و يا متعاملان آن است.

۴- موضوع استخراج رمز ارزهای جهان روا و شرایط آن در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است و پس از اتخاذ تصمیمات لازم، ضوابط آن مطابق با مقررات و مصوبه فوق ابلاغ می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به بانک مرکزی چه ربطی داره که مردم چی بخرند یا نخرند. شما برید بساط رانت را جمع کنید […]. به مردم عادی که میرسه قانون به میان میاد. اگه قانون و ضمانت قانون وجود داشت الان مملکت این وضعیت نداشت.