کد مطلب: ۲۵۴۰۴۰

انعقاد سه قرارداد نفتی دیگر در راه است

انعقاد سه قرارداد نفتی دیگر در راه است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران قابل حذف از حوزه انرژی بین‌المللی نیست.

علی کاردر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حاشیه نخستین روز از آغاز به‌کار بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، با بیان اینکه ایران قابل حذف از حوزه انرژی بین‌المللی نیست، اظهار کرد: نه تنها ایران جایگزینی ندارد بلکه ارزان‌ترین کشور دنیا در بخش انرژی است و دارای نیروی جوان و متخصص بسیاری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی بیان کرد: شرکت های خارجی به ویژه در حوزه اروپایی و آسیای شرقی می‌توانند در بخش افزایش ضریب بازيافت میدان‌های نفتی نقش فعالی داشته باشند.

معاون وزیر نفت درباره خروج آمریکا از برجام و تبعات آن گفت: آنهایی که در آمریکا فعالیت ندارند، براین باورند که خروج آمریکا از برجام آثاری بر حوزه کاری آنها ندارد و در این زمینه در خصوص ادامه همکاری با ایران قرص و محکم هستند.

کاردر تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام، بیشتر تبعات روانی دارد تا واقعیت‌های اجرایی.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت فعالیت خود را رها نکرده است، افزود: میدان های آزادگان و یادآوران دو فیلد بسیار مهم هستند که حفاری و توسعه آنها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت از مذاکره برای انعقاد سه قرارداد نفتی در قالب مدل‌های جدید آی پی سی خبر داد و گفت: امیدواریم ظرف یکی دوماه آینده این موضوع را به اتمام برسانیم.

کاردر ادامه داد: ابعاد کار دقیق‌تر و قراردادها منظم‌تر شده است. مذاکرات از سرعت بهتری برخوردارند و طرف‌های خارجی نسبت به قبل خواسته‌های ما را بهتر و بیشتر درک می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.