کد مطلب: ۵۶۳۳۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انفجار، این بار در غرب تهران / علت حادثه شهران چه بود؟

انفجار، این بار در غرب تهران / علت حادثه شهران چه بود؟

هفته گذشته انفجار یک شی نامعلوم در پارک ملت خبر‌ساز شد و امروز صدای انفجار مهیب در غرب تهران. گفته شده علت این صدا، انفجار لوله گاز در منطقه شهران بوده و خوشبختانه تلفات جانی نداشته است. 

به گزارش‌ تجارت‌نیوز ، در اولین ساعات بامداد پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه، صدای انفجاری در منطقه غرب تهران شده شد. صدای انفجار به حدی بود که باعث لرزیدن خانه‌های اطراف منطقه و وحشت ساکنین منطقه شد.

گزارش‌های اولیه نشان می‌داد لوله گاز در حوالی خیابان قدس شهران و ساختمان مسکونی افرا رخ داده است. ساختمانی که بالای فروشگاه جانبو قرار دارد. همان زمان خودروهای آتش‌نشانی به منطقه اعزام شدند.

ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرده که انفجار شب گذشته در غرب تهران محله شهران جنوبی، بر اثر نشت گاز شهری بود. ملکی اعلام کرده که در طبقه دوم این ساختمان انفجار نسبتا شدیدی رخ داده بود. شدت انفجار به حدی بود که دیوارهای این واحد و دو واحد کناری آن تخریب شده بود. همچنین انفجار به نمای بیرونی ساختمان هم آسیب زده است. خوشبختانه انفجار به طبقات بالایی و ساختمان های مجاور خسارت چندانی وارد نکرده بود.

به گفته ملکی یک دستگاه خودروی پژو به دلیل ریزش آوار بر روی آن دچار خسارت شده بود. خوشبختانه این انفجار منجر به آتش سوزی نشده بود و فقط یک انفجار کوتاه بود که منجر به شعله وری نشده بود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه کاربری ساختمان بیشتر اداری بود، خاطرنشان کرد: کسی در داخل ساختمان و چند نفری که در داخل ساختمان بودند خودشان خارج شده بودند و مشکل محبوس شدن افراد در ساختمان را نداشتیم. ایمن سازی لازم انجام شد.

آنگونه که آتش‌نشانی اعلام کرده این حادثه باعث شعله‌وری و آتش‌سوزی نشد و به همین خاطر تلفات جانی نداشت. فقط یکی از ساکنین به علت مجاورت با محل انفجار دچار سوختگی شد که به مراکز درمانی منتقل شد.

هفته گذشته هم صدای انفجار دیگری در تهران شنیده شد. ابتدا گفته شد صدای انفجار در غرب تهران بوده و بعد از آن مشخص شد که این حادثه در پارک ملت رخ داده است. حادثه‌ای که گفته شد هیچ تلفاتی نداشته و حتی منجر به آتش‌سوزی هم نشده است. بعد از آن گفته شد که علت، انفجار یک شی ناشناس بوده.

انبار باروت در شهران!

اما انفجار خط لوله گاز در منطقه شهران مسبوق به سابقه است. سال ۹۵ هم انفجار لوله گاز در تقاطع خیابان یکم شهران و خیابان کوهسار، در محل تونل مترو موجب ایجاد گودالی به طول حدود ۱۰۰ متر و عرض و عمق بیش از ۵۰ متر شد. در اثر این انفجار چند ساختمان اداری و مسکونی دچار حریق شد.

سال ۹۹ و پس از انفجار در بیروت، شورای شهر تهران اعلام کرد که شرایط شهران هم نگران‌کننده است. مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران همان زمان گفته بود: قرار گرفتن شهران روی گسل زلزله و وجود انبار نفت محله شهران مانند یک بمب هیدروژنی است.

این انبار نفت درست در وسط بافت مسکونی قرار دارد و روزانه حدود سیصد تانکر سی هزار لیتری حمل سوخت از ابر مخازن این انبار نفت بارگیری می‌کنند و سپس از وسط بافت مسکونی و خیابان‌ها و کوچه‌های شهران می‌گذرند و نهایتا وارد بزرگراه می‌شوند.

این رفت‌وآمدها اما هر بار یک حادثه ایجاد کرده. ۸۷ یکی از این تانکرهای ۳۰ هزار لیتری بنزین در بلوار شهران واژگون شد و سوخت آن، اطراف خانه‌های مسکونی تخلیه شد. ۲۹ فروردین و اسفند سال ۸۵ هم دو حادثه مشابه در شهران رخ داد که یکی اطراف مجتمع کوهپایه و آن یکی در شهر زیبا بود،.

مجددا در سال ۹۵ نیز یک تانکر ۳۲ هزار لیتری در میدان دوم شهران واژگون شد و شاید بخت با شهرانی‌ها یار بود که بنزین‌ها روانه فضای سبز شد و درختانش را برای همیشه خشک کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من بلال فروش اونجا هستم لوله گاز هرکید بیروت هم گواهی میده جهیزیه دخترم شاهده

    • ناشناس

      خب منم همیشه اونجا خرید میکنم و وقتی به پیاده روی میرم از کنار جانبو رد میشم.خدا خودش رحم کرد حداقل شب ترکید.اگر صبح بود زیر آوار میموندیم.

    • ناشناس

      انفجار گاز ؟ فقط تو طبقه دوم ؟
      خودتی

    • امیر

      خونه ی ما ت اون آپارتمان هستش طبقه دوم واحد بیست درمون کنده شد قفل در شکست پنجره هامون افتاد از بیرون