کد مطلب: ۷۰۹۹۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انفجار پل کریمه کار اوکراینی‌ها است؟ / فیلم لحظه انفجار

انفجار پل کریمه کار اوکراینی‌ها است؟ / فیلم لحظه انفجار

خبر انفجار پل کریمه که یکی از استراتژیک‌ترین محورهای مواصلاتی و همچنین شاهراه صادرات انرژی روسیه به اروپاست از صبح امروز تیتر یک رسانه‌های جهان شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبر انفجار پل کریمه که یکی از استراتژیک‌ترین محورهای مواصلاتی و همچنین شاهراه صادرات انرژی روسیه به اروپاست از صبح امروز تیتر یک رسانه‌های جهان شده است.

طبق گزارشی که کرملین منتشر کرده ظاهرا حادثه ساعت شش و هفت دقیقه به وقت محلی و در پی انفجار بمبی در داخل یک خودرو رخ داده است. تصاویر منتشر شده در رسانه‌های روسیه و همچنین گزارش کمیته ملی ضد تروریسم این کشور حاکی از آسیب دیدن جاده و آتش‌سوزی در هفت واگن راه‌آهن است.

انفجار پل کریمه و توقف رفت و آمد

به گزارش یورونیوز، اولگ کریوچکوف یکی از مقامات محلی روسیه نیز از توقف عبور و مرور روی پل کریمه به دلیل آتش گرفتن مخزن ذخیره سوخت آتش خبر داده است. به گفته کمیته مبارزه با تروریسیم دو خط جاده‌ای آسیب دیده است اما به طاق پل آسیبی وارد نشده است.

این محور مواصلاتی که بر روی تنگه کرچ قرار دارد شامل دو پل جاده‌ای و ریلی است و در سال ۲۰۱۴ و پس از ضمیمه کردن کریمه به خاک روسیه توسط دولت مسکو ساخته شده است. اهمیت این پل برای کرملین، نقش حیاتی و استراتژیک آن در انتقال تجهیزات نظامی ارتش روسیه در جنگ با اوکراین است.

مسئولیت با کیست؟

حالا از مسکو خبر می‌رسد که پوتین دستور داده تا کمیسیونی دولتی برای تحقیق و تفحص در این زمینه تشکیل شود. سخنگوی کرملین نیز از اهتمام ویژه دولت برای ارزیابی دقیق ابعاد مختلف این حادثه خبر داده است.

از طرفی میهایلو پودولیاک، مشاور ارشد ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در حساب توییتری خود بدون اینکه مستقیما مسئولیت این حمله را بر عهده بگیرد، نوشت: «کریمه، پل، آغاز. همه چیزهای غیرقانونی باید تخریب شوند و هر آنچه دزدیده شده باید به اوکراین برگردانده شود و روس ها باید همه مناطقی را که اشغال کرده اند، تخلیه کنند.»

انفجار پل کریمه ساعاتی پس از آن رخ داد که انفجارهای متعددی در بامداد شنبه، شهر خارکیف در خاک اوکراین را لرزاند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.