کد مطلب: ۶۳۴۱۶۷

اوراق بهادار وثیقه وام می‌شود

اوراق بهادار وثیقه وام می‌شود

رئیس سازمان بورس گفت: بعد از فروردین ماه سال آینده اوراق بهادار شامل اوراق بدهی، سهام عدالت، ای تی اف و غیره پشتوانه توثیق وام خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جزئیات دریافت وام با اوراق بهادار چیست؟

به نقل از تسنیم ، مجید عشقی با بیان اینکه بازار سرمایه در سه سال گذشته گسترش زیادی پیدا کرده است گفت: با توجه به اینکه تعداد سهامداران در این بازار تا ۵۰ میلیون نفر افزایش داشته، ارائه خدمات الکترونیکی در این بازار وارد فاز دیگری شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۵ درصد معاملات به صورت آنلاین توسط سهامداران انجام می‌شود تاکید کرد: این حجم از گسترش می‌طلبد که یک مرکز اختصاصی برای ارائه خدمات پایدارو ایمن وجود داشته باشد.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: من توصیه می‌کنم که ارکان زیرمجموعه بازار سرمایه بتواند در این مرکز داده سرورهای داشته باشند. همچنین از شرکت بورس تقاضا دارم بالاترین سطح خدمات و پروتکلهای امنیتی را ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه سامانه‌های معاملاتی در دست کار است گفت: در هفته جاری هم از سامانه‌های جدید نظارتی رونمایی خواهد شد.

عشقی از برنامه جدیدی برای توثیق اوراق بهادار خبر داد و گفت: بعد از فروردین ماه سال آینده اوراق بهادار شامل اوراق بدهی، سهام عدالت، ای تی اف و غیره پشتوانه توثیق وام‌های خواهند شد که از شبکه بانکی گرفته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چیز جدیدی نیست و از سال ۱٣٨۹ این امکان وجود داره ولی کارمندان تسهیلات بانک‌ها و روسای شعب جز گره زدن دو نفر به متقاضی تسهیلات (و در صورت عدم بازپرداخت به موقع، انداختن آن‌ها به جان تسهیلات گیرنده) هدف دیگری ندارند.