کد مطلب: ۵۹۴۱۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین خودرو برقی ایرانی را بشناسید+مشخصات و قیمت

اولین خودرو برقی ایرانی را بشناسید+مشخصات و قیمت

بالاخره اولین خودرو برقی تولید داخل در سطح شهر مشاهده شد و پس از دریافت مجوز شماره‌گذاری پلاک این خودرو اجازه تردد در سطح شهر را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش یوز، اولین خودروی برقی ایرانی مجوز شماره گذاری پلاک را دریافت کرد. این خودرو دارای موتور ۲۰ اسب بخاری است و هر بار که شارژ باتری آن کامل می‌شود می‌تواند تا ۳.۵ ساعت حرکت کند؛ حداکثر سرعتی که این خودرو دارد ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

این خودروی برقی برای حرکت در تندترین شیب‌های خیابان‌های تهران نیز مشکلی ندارد. آن طور که باشگاه خبرنگاران نوشته، نکته جالب توجه در این خودرو این است که طول آن ۲‌.۳۲ متر و برابر با عرض خودروهای معمول است و عرض آن ۱.۱۹ متر و ارتفاع آن ۱.۴۶ متر است که این امکان را به وجود آورده است که در کمترین فضای ممکن آن را پارک کرد.

علاوه بر این درب های آن به سمت بالا باز می‌شود که علاوه بر زیبایی ظاهری، باز کردن در را در حداقل فضا ممکن کرده است. صفحه نمایش ۴.۳ اینچی، ایموبلایز و… از دیگر مشخصات و ویژگی‌های این خودرو است.

پس از دریافت مجوز شماره‌گذاری پلاک اولین خودروی برقی ایرانی برخی منتظر اعلام قیمت رسمی آن هستند. هرچند این خودرو هنوز عرضه عمومی و گسترده نداشته اما طبق آخرین پیگیری‌ها نرخ تخمینی برای آن حدود ۶۰۰ میلیون تومان ارزیابی شده است.

آن طور که فعالان بازار خودرو به پیگیری‌‌های تجارت‌نیوز پاسخ داده‌اند این خودرو هنوز عرضه عمومی نداشته است و احتمالا در عرضه عمومی قیمت آن کمتر از این میزان خواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد در پیش‌خرید تعداد محدود این خودرو هم مشتریان این میزان پرداخت نکرده‌اند اما برای خرید و فروش در بازار نرخ پیشنهادی تعدادی از فعالان بازار خودرو رقمی تا حدود ۶۰۰ میلیون تومان است.

در همین حال یک فعال بازار خودرو که مدعی است اولین خریدار اولین خودرو برقی تولید داخل است در توییتی نوشته که هرچند این خودرو تراز اول دنیا نیست اما برای شروع نمونه خوبی به نظر می‌رسد.

علی خسروانی در صفحه توییتر خود با انتشار تصاویری نوشته است: «چون دلم می‌خواد به عنوان اولین خریدار و مصرف کننده اولین خودرو برقی تولید داخل یوز پز بدم نمیگم تراز اول دنیاست ولی انصافا برای شروع نمونه خوبی بود. فیلم تست رانندگی و نقد و بررسی شو بزودی منتشر میکنیم.»

در همین مورد روز یکشنبه ۱۶ آبان ماه ساعت ۱۶ تجارت‌نیوز در یک برنامه زنده اینستاگرامی به آینده خودرو در ایران خواهد پرداخت. این مصاحبه زنده از این صفحه قابل مشاهده خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای آرین کجایی یادته خیلی سال قبل به ماشینهای برقیت مجوز ندادن باید دید این موتور کوچولوها چطوری مجوز گرفت!!!!

  • ناشناس

    آی تاجر نیوز این ارابه مرگ هست نه خودرو هرکس قصد نزدیک شدن به آخرت رادارد پولشو بندازه دور بره ثبت نام کنه و یک پیشنهاد خوب بع تولید کننده این لگن داخلی اینها فقط به درد بیماران میخوره اونم رایگان توزیع کنن به افراد نیاز به ویلچر ثواب داره

  • ناشناس

    یعنی۶۰۰میلیون آنقدر خاک تو سر شده…

  • ناشناس

    هیف ۶۰۰ میلیون هیف…

  • ناشناس

    اولا این خودرو نیست و موتور برقی چهار چرخه.دوما با یک نگاه ساده میشه متوجه شد پلاک نصب شده پلاک موتور هست نه ماشین

  • فربد

    وجدانن این چیه ساختین آبرویه کشورروبردین اسباب بازی ساختین بچه من یه ماشین شارژی داره همینقدمیره باهرشارژ? ماشینی که جمشیدارین ساخته بود چش بودمگه میشدکل کشورروباهاش بگردی

  • امین

    اگر مردم نرفتن صف بکشن برای خرید .این محصول از وام دولتی درست شده ویارو اورده محصول رو ریخته رو سر دولت قبلی الان دنبال نقد کردنش هستن .
    این ماشین توسط روحانی تایید شده

  • ناشناس

    آدم خجالت میکشه سوار بشه
    خیلی مسخره است

  • سعید

    ویلچر برقی خارجی ازاین سرتره، خیلی مزخرفه?

  • رضا دهبالایی

    من میتونم یه نمونه خودرو سواری سدان با سرعت بیشتر وقدرت خیلی بیشتر بسازم ومهمتر از همه چیز یه ژنراتور میسازم که فقط کافیه استارت بخوره روشن شه دیگه نیاز به شارژ نداره یعنی کافیه خودرو روشن کنی تا خودت خاموش نکنی خاموش نمیشه چون شارژش مثل چرخه تولید هستش میتونی دور دنیا رو سفر کنی بدونه یک ثانیه توقف موتورش یه الکترو موتور ۱۱کیلو وات سه فاز که سرعت و قدرتش با گیربکس چند برابر میشه سرعتش از ۲۰۰تا بیشتره و اتوماته دوتا پدال یکی گاز یکی ترمز خبری ازدنده عوض کردن نیست .رو تمام خودرو ها هم میشه نصب کرد یعنی لازم نیست خودرو بخری رو همه خودرو ها میشه نصب کرد موتور سوختی کلا پیاده میشه به جای اون یه ژنراتور تولید برق ویه الکترو موتور نصب میشه نحوه روشن کردن ژنراتور هم با برق یه باطری ۱۲ ولت انجام میشه کلا تمام خودرو برقی میشه هم بخاری هم کولر دیگه نگران روشن کردن کولر بخاطر فشار به موتور نباید شد چون برق بخاری و کولر جداشده وربطی به موتور نداره فقط از لحاظ مالی نمیتونم بسازم کل هزینش نزدیک به ۵۰تا۶۰ تومن هستش ولی خب دیگه خودرو نه روغن میخواد نه گیربکس میخواد نه سوخت میخواد نه تعمیر میخواد امید وارم یکی پیدا شه بتونه کمک کنه

    • ناشناس

      سلام جناب این طرح شما روی کاغذ جواب میده در واقعیت به این صورت نیست

    • ناشناس

      سلام در باره طرح خود کامل توضیح بده لطفا من سرمایه گذار دارم ولی طرح شما به نظر تئوری میاد نه عملی
      اگه خواستی

    • جانفدا

      داش منم یه زمان روی انرژی بینهایت کار کردم ولی اصلا عملی نیست حتی تئوری هم نیست