کد مطلب: ۵۰۷۴۰۸

روحانی:

اولین مرحله واکسیناسیون کشور تا پایان سال ۹۹ انجام می‌شود

اولین مرحله واکسیناسیون کشور تا پایان سال ۹۹ انجام می‌شود

رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد که اولین مرحله واکسیناسیون کشور تا پایان سال ۹۹ انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه اولین مرحله واکسیناسیون کشور تا پایان سال ۹۹ انجام می‌شود و افزود: ما در چند مرحله باید به دنبال واکسیناسیون برویم اولین آن در زمستان است و در پاییز و بهار نیز ادامه یابد.

رئیس جمهوری ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نیز واکسن‌های دیگری که از کووکس خریداری کرده‌ایم که از اواخر امسال یا سال آینده به دست ما می‌رسد. البته واکسن‌های دیگری هم خریداری کردیم که آن‌ها هم به دست ما می‌رسد. همچنین با کمک یک کشور دیگر واکسن مشترکی به اسم «پاستور» داریم که در حال نهایی شدن است و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و در بهار سال آینده به دست ما خواهد رسید.

روحانی یادآور شد: چند واکسن داخلی دیگر هم داریم که برای دومورد آن مجوز تست بالینی صادر شده است که آنها هم عمدتاً در مراحل مختلف و در تابستان سال آینده در اختیار مردم قرار ‌می‌گیرد.

وی افزود: خوشحالیم در یک شیب متمایل شاهد کاهش مرگ و میر و کاهش ابتلا هستیم. گرچه مرگ دورقمی هم خیلی زیاد است و باید به صفر برسد اما کادر درمان، مدیران کشور و از همه مهمتر خود مردم کار بزرگی با رعایت پروتکل‌ها انجام دادند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز بخشی از کشور وضعیت آبی و بخشی وضعیت زرد دارد اما قرار نیست اجرای پروتکل‌ها ضعیف شود، اظهار کرد: تمام بازگشایی‌ها در صورتی ارزشمند است که در کنارش مراعات پروتکل‌ها هم در نظر گرفته شود. ما در زمینه مشاغل شاهد مراعات پروتکل‌ها هستیم. اگر جایی هم مراعات نشود برخوردهای شدیدی همچون پلمب شدن در انتظار افراد است.

روحانی با بیان اینکه در ادارات هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل قبول است، گفت: در موضوعات فرهنگی و مذهبی گاهی شاهد تعطیل نماز جمعه یا سینما و تئاتر بودیم و گاهی هم باز گذاشته‌ایم. این جایی است که ما روی لبه مرز قرار داریم و باید طوری عمل کنیم که اثرات منفی نداشته باشد.

وی ادامه داد: تردد درون‌شهری و برون‌شهری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی باید خیلی مراقبت کنیم که از این لبه مرز به پرتگاه نیفتیم. وزیر بهداشت هم اظهار نگرانی می‌کرد از اینکه ما به موج چهارم بیفتیم به دلیل اینکه پروتکل‌ها رعایت نشود. پس نگرانی وجود دارد که گفته می‌شود.

رییس جمهوری گفت: این اظهار نگرانی به حق است و سه دلیل اصلی برای آن وجود دارد؛ یکی نگرانی این ویروس متاسیون‌یافته است که یا از خارج می‌آید یا در خود کشور این اتفاق می‌افتد و ما می‌بینیم که در اروپا چه خبر است و البته که برای آنان هم متأسفیم. پس ما یک نگرانی از ویروس متاسیون یافته داریم و اینکه ممکن است ما را هم به خود گرفتار کند.

روحانی ادامه داد: دلیل دوم سرمای هواست که منجر به فاصله‌گیری کمتر می‌شود و دلیل سوم اینکه هوا در زمستان راکد است و کمتر جابجا می‌شود که این موضوع هم نگران‌کننده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بابک

    بشنو وباورنکن…دروغ میگه

  • ناشناس

    حتی دیگه بورکینافاسو هم چند روزه واکسیناسیون رو شروع کرده شما همتون یه مشت طبل تو خالی هستید در عمل به جز خسارت و بدبختی چیزی برا ایران نداشتید ولی در زبان تا دلتون بخواد رو دارید!! والا هرکی جای شما مشید لال میشد اصلا یه کلمه حرف نمیزد! تو کازیونی بورس قمارخونتونم فقط مردم رو به چپاول گرفتید سرمایه مردم هم به باد دادید، میاید پشت تریبون میگید کرک پر دشمن رو میریزنم ولی در عمل فقط کرک پر مردم ستم کشیده ایران رو میریزید!! مدیون هسنید اگه کامت منو سانسور کنید!

  • رها

    از حرف تا عمل خیلی راهه زودتر به گفته ها تون عمل کنید واکسن که دیگه ترس نداره ممکنه به کسی حساسیت بده مثل پنی سیلین که همیشه باید تست بشه ترا به خدا بجنبی تا مردم بیشتر از این نمیرند

  • ناشناس

    واسه این سرعت عمل بایددستتونوبوسید??????

  • ناشناس

    اگردوسال دیگر اولین واکسن رافروکنند توبازوی اولین ایرانی بایدبه مسولین بهداشت ودرمان ایران تبریک گفت

  • ناشناس

    لطفا زودتر واکسیناسیون رو شروع کنید برا همه بیچاره شدیم با این کرونان اوضاع تحصیل ب درد بخوره ن کار ن زندگی چ وضعشه

  • ترانه

    شیب منفی شده، ولی تامثبتش نکنین بااین واکسنهای آلوده ، ول کن معامله نیستین.