خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۱۷۳۴

اولین پیش‌بینی‌ها از EPS منتشر شد

اولین پیش‌بینی‌ها از EPS منتشر شد

یکی از عوامل موثر بر قیمت سهام، افشای اطلاعات بااهمیت از شرکت موردنظر است که سهامداران را نسبت به اتفاقات جدید درون شرکت مطلع می‌سازد و از این ‌جهت جذابیت زیادی در بین سهامداران دارد. شرکت‌ها موظفند اطلاعات را براساس اهمیتی که دارند در دو گروه (الف) و (ب) دسته‌بندی و آنها را به‌محض وقوع در سایت کدال منتشر کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انتشار EPS شرکت‌های بورسی و فرابورسی بعد از سه سال حذف، بار دیگر در دستور کار قرار گرفته و شرکت‌ها مکلف به اعلام این متغیر مهم برای سال‌جاری و آینده شدند. شرکت ملی مس ایران اولین شرکتی بود که پیش‌بینی سود خود را اعلام کرد. شرکت‌های کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، تولیدی کاشی تکسرام و تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا از دیگر شرکت‌هایی بودند که پیش‌بینی سود خود را اعلام کردند.

فملی: شرکت ملی مس ایران برای سه‌ماه انتهای سال پیش‌بینی سود ارائه کرده و سود سال‌جاری را هزار ریال اعلام کرد. این درحالی است که شرکت در ۹ ماهه ۸۷۰ ریال سود به دست آورده و در سه‌ماه سوم ۳۶۰ ریال سود ساخته است.

کتوکا: شرکت خدمات صنایع نسوز توکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به روند عملیات شرکت در سال‌جاری، پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال مالی منتهی به ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۹۹ به ازای هر سهم ۳۶۸۸ ریال سود محقق کند. اما کتوکا در ۹ماهه ۲۸۳۹ و در ۶ماهه ۱۶۴۱ ریال سود محقق کرده است. در ۳ماهه نیز ۲۵۷ ریال سود محقق کرده بود.

زکشت: شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت در افشای اطلاعات بیان کرد پیش‌بینی می‌کند برای هر سهم تا پایان سال مالی جاری منتهی به ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۹۹، مبلغ ۷۷۶ ریال به ازای هر سهم سود محقق شود. این شرکت زراعتی در ۹ماهه تحقق سود ۵۷۴ ریالی به ازای هر سهم داشته است.

کترام: شرکت تولیدی کاشی تکسرام در گزارش خود خبر داد با توجه به روند عملیات تولید و فروش جاری، پیش‌بینی می‌شود که این شرکت تا پایان سال مالی منتهی به ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۹۹، به ازای هر سهم ۲۰۱۲ریال سود محقق کند. این شرکت در ۹ ماه تحقق سود ۱۲۶۵ریالی به ازای هر سهم داشته است.

منبع : دنیای‌اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بعنوان اعتراض عرضه اولیه نخرید

  • ناشناس

    بدبخت شدیم رفت

  • ناشناس

    بورس یعنی کلک،دزدی تو روز روشن،

  • ناشناس

    برای کسانی که قدیمی هستن خیلی هم خوبه سودش خوبه اونی هم که بلد نیست تا اخر ناله می کنه خوب جای ناله بره الان فمعلی بخر از سود سپرده بانکی بیشتر سود میده گذشته هم گذشته بورس همه اولش ضرر می دن این ضرر تو بورس ابزار کار و تجربه اس برای اینده

  • ناشناس

    فقط خپارس معلومه خبرایی توراهه

  • کوهمره_جروق

    الان ثامید هم دو بار افشای الف و دو بار افشای ب خورد و برای خرید خیلی جذاب شده با توجه به قیمت خیلی پایینش

  • جواد

    اولین شرکت کرازی بود نه فملی
    حتی خبرگزاری ها هم با تمایلات خودشون خبر میزنن

  • زیان دیده کهنه کار

    وقتی سرمایمون کمتراز یک سوم شده این دوزار و ده شاهی سود رو میخایم چیکار و کجایه دلمون بزاریم.تنها اشتباه ما اعتماد به دولت بود و دیگر همچین اشتباهی نخواهیم کرد و دیگران هم از اینکار منع میکنیم.اینکه شاخص به نقطه حمایت رسیده،قیمتها خیلی خیلی افت کردن و به کف قیمتر رسیدن اینها شعار های بود که باعث گول خوردن چندین باره ما شد.ولی دیگه بزرگ شدیم و اینها رو هم از شما آموختیم.
    فاتحه بورس کاملا خونده شده و تا ریزش کامل آن زیاد باقی نمانده.از ما بعنوان کهنه کار بورس گفتن بود.حالاهرکی بره تحقیقاتشو کامل کنه و تصمیم بگیره.

  • ناشناس

    فریبی دیگر………..

  • Mbm

    دوستان دارین اشتباه فکر میکنید چرا فایده نداشته باشه فرض میکنیم که EPS را درست و واقعی اعلام کنند ثانیاً فرض میکنیم که بلافاصله بعد از مجمع سالیانه سود را نقد پرداخت کنند.حال برای مثال فملی را در نظر میگیرم شما خریدین این سهم را ۱۵۰۰تومان اگه بعد از مجمع طبق EPSاعلامی ۳۰۰تومان به حساب شما واریز بشه حالاخرید سهم شما میشه۱۲۰۰تومان خوب نیست.ولی افسوس که منطق میگه بافرض اشتباه هر نتیجه‌ای که دوست داشته باشی میتونی بگیری.وشرکتها با همین فرضیات اشتباه کاری کردن که EPSرا مثل مهریه خانومها کردن کی داده کی گرفته؟؟؟