کد مطلب: ۶۰۲۹۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گونه جدید کرونا به ایران نزدیک شد/ «در بازگشایی مدارس و مراسم بازنگری شود»

گونه جدید کرونا به ایران نزدیک شد/ «در بازگشایی مدارس و مراسم بازنگری شود»

سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت از شناسایی ‏اولین مورد ابتلا به گونه جهش‌یافته کرونا معروف به «اومیکرون» در امارات خبر داد. در همین حال ابتلای ۴۸ دانش‌آموز به کرونا هم تائید شد. با این تفاسیر آیا باید در بازگشایی مدارس بازنگری شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، گونه جدید کرونا به ایران نزدیک می‌شود اما روند بازگشایی‌ها که از چند پیش آغاز شده بود، ادامه دارد.

به تازگی محدودیت‌های کرونایی سالن کنسرت لغو شده است. در همین حال برخی از دانش‌آموزان در قم نیز به کرونا مبتلا شدند.

کرونای افریقایی به ایران نزدیک شد

محمد هاشمی، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت در توییتی نوشت: «‏اولین مورد ابتلا به گونه جهش‌یافته کرونا معروف به «اومیکرون» در امارات نیز گزارش شد! رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون کماکان بهترین سپر مقابله با اینگونه نوپدید است. اومیکرون بسیار نزدیک است! بسیار مراقب باشیم.»

محمد رئیس‌زاده، رئیس‌کل سازمان نظام‌پزشکی نیز گفته است: سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون حتما وارد کشور می‌شود و در خیلی از کشورهای اروپایی که تدابیر شدید بهداشتی را هم به کار می‌بردند با آن روبه‌رو شدند.

به گفته او، تنها راهکار مقابله با این ویروس جهش یافته کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است (اقتصاد آنلاین).

در چنین شرایطی خبر می‌رسد که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، با با برگزاری اجراهای زنده در قالب ظرفیت صددرصدی سالن‌ها موافقت کرده است.

محمد حسین توتونچیان، تهیه‌کننده موسیقی در گفت‌وگو با مهر، خبر داد: «محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری نوید این موضوع را داد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز برگزاری کنسرت با در نظر گرفتن ظرفیت صددرصدی سالن‌ها مانعی ندارد.»

ابتلای دانش‌آموزان به کرونا

در همین حال رئیس مرکز بهداشت استان قم از مثبت شدن تست کرونای ۴۸ دانش‌آموز متوسطه خبر داد. پیش از این برخی از خانواده‌ها با بازگشایی مدارس مخالفت کرده و گفتند جان دانش‌آموزان مهم‌تر از تحصیل حضوری است. البته برخی هم گفتند آموزش مجازی کیفیتی ندارد و موافق بازگشایی مدارس بودند.

مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹ در این مورد به ایسنا گفته: «در شرایطی که همزمان با بازگشایی مدارس، بازگشایی دانشگاه‌ها، مراسم‌های فرهنگی و ورزشی و… هم بازگشایی شده‌اند، بدتر است. ورود یک ویروس جدید به چرخه گردش ویروس کرونا در دنیا هم مساله را حادتر می‌کند و حتما باید در بازگشایی‌ها بازنگری شود.»

مجازی بهتر است یا حضوری؟

در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به بازگشایی مدارس در شرایط کنونی می‌خوانید.

«یک کلاس ۱۲متری، ۱۲ تا دانش‌آموز در آن هستند، در و پنجره‌ها هم بسته است، هوا آلوده می‌شود. مجازی بهتر است. یک دانش‌آموز که آلوده باشد، همه را مریض می‌کند.»

«ما ۲۶ نفر داخل کلاس هستیم. کمتر از نیم متر فاصله داریم. رعایت کردن هم صفر، آن هم داخل مدرسه نمونه دولتی.»

«آدم‌های بالغ رعایت نمی‌کنند، وای به حال بچه‌ها در مدرسه!»

«کاش مدارس حداقل دو روز در هفته باز شود. دانش‌آموزان دوره ابتدایی هیچی نمی‌دانند و حتی شوق درس خواندن هم ندارند.»

«مدرسه‌ها باید حضوری باشند، با مجازی هیچی یاد نمی‌گیریم.»

«مجازی خوب نیست، فرزندان ما سواد ندارند.»

اومیکرون سویه جدید شناسایی شده از کروناست که سازمان بهداشت جهانی آن را در دسته گونه‌های نگران‌کننده تقسیم‌بندی کرده است.

هنوز اطلاعات زیادی از اومیکرون از سوی دانشمندان و متخصصان داده نشده اما آنچه همگی بر آن تاکید دارند افزایش مراقبت برای جلوگیری از شیوع آن است. اومیکرون که برخی آن را با نام کرونای افریقایی می‌شناسند، موجب افزایش ابتلا و بستری در افریقای جنوبی شده است.

آخرین اخبار حوزه کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آیا این پرسیدن داره ؟ میدونید چه خطری میکنید با بازگشایی ؟

    • N

      تو میدونی مجازی چه خطری برا اینده داره؟ چون تو مجازی یه مشت تنبل بی سواد درس ک نمیخونن ب خیال اینکه مجازیه فلان
      حضوری باشه لطفا تعطیل نننننکنید

  • ناشناس

    فقط غیر حضوری تمام

  • ناشناس

    الان کرونا ا میکرون اومده مدارس تعطیله؟

    • ناشناس

      تو رو خدا بگیدددد

  • ناشناس

    ببخشید آلان کرونا ٱ میکرون اومده مدارس. تعطیله؟!!

    • ناشناس

      خیر تعطیل نیست و انشالله که تعطیل نباشه شما رعایت کنید

  • ناشناس!:)

    من هرمزگان زندگی میکنم یعنی آلان مدارس تعطیله میشه؟!
    که کتابم رو ببندم? البته شوخی باید بخونم سختههه?

  • ناشناس

    سلام به نطر من هم غیر حضوری بهتره .چون حداقل معلم تو کلاس مجازی توضیح میده وبرای بچه نگاه کردن راحت تره تا اینکه بخواد با ماسک تو کلاس بشینه وکلی استرس بیماره داشته باشه

    • ناشناس

      چرا بیخود بی راهه حرف میزنی مجازی هیچ خوب نیس البته برا ابتدایی شاید خوب باشه اما مایی ک رشتمون فنی حرفه اییه و سال اخریم باید حضوری باشیم از دهن همه حرف نزن لطفاتروخدا مدارس رو تعطیل نکنین مجازی نباشهههههه حضوری باشه بخدا از وقتی مدرسه وا شد ۴ تا مطلب داریم یاد میگیریم امتحانا هم مجازی نکنین حضوری بهتره منصفانه نمره میدن تا اینکه مجازی باشه نمره الکی بدن همش حضوری باشه لطفا محازی گندشو اورده این کسایی ک میگن مجازی از تنبلیه و تمام

  • ناشناس

    لطفا‌امتحانات‌حضوری‌را‌لغو‌کنید‌خیلی خطرناکه‌

  • ناشناس

    خواهش میکنیم مدارس را بخصوص ابتدایی رو تعطیل کنید اصلا تو مدرسه رعایت نمی‌شود خودم ب چشم خودم دیدم ک میگم بخصوص با ورود ویروس جدید بیچاره میشیم

  • ناشناس

    نیمه‌اول‌غیر‌حضوری
    ‌نیمه‌دوم‌حضوری‌که‌شرایط‌بهتره
    ‌میشه‌تو‌حیاط‌امتحان‌داد

  • ناشناس

    لطفا به ما رحم کنید????