کد مطلب: ۲۷۷۵۵۱

اوپک مقتدر خواهد ماند

اوپک مقتدر خواهد ماند

طبق گزارش جدید یک شرکت مشاوره منابع طبیعی، اوپک تا سال ۲۰۴۰ همچنان نقش مهمی در بازار نفت ایفا خواهد کرد.

شرکت وود مک کنزی در گزارشی پیش‌بینی کرد رشد تولید نفت در ایالت‌های آمریکا در میان مدت ادامه خواهد یافت اما در نهایت، رشد تولید غیراوپک پس از سال ۲۰۳۰ آهسته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنا بر این گزارش، رشد تقاضا همچنان ادامه خواهد یافت و در اواسط دهه ۲۰۳۰ به اوج خود می‌رسد و صنعت انرژی، نفت گران‌تری را برای جبران افت تولید چاه‌های فرسوده باید پیدا کند.

برای متعادل کردن بازار در بلندمدت، اتکای فزاینده‌ای به اوپک وجود دارد که همچنان به بهرهبرداری از ذخایر موجود خود ادامه می‌دهد.

وود مک کنزی خاطرنشان کرد: همچنان که اتکا به اوپک افزایش پیدا می‌کند ریسک ژئوپلیتیکی به عنوان یک عامل کلیدی در عرضه و برای قیمت نفت نیز اهمیت می‌یابد.

در ادامه گزارش این شرکت آمده است: تنش ژئوپلیتیکی فزاینده همچنان به ابهامات در پیش‌بینی بلندمدت اضافه می‌کند.

بازگشت تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران و آشفتگی سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا، همچنان عوامل تاثیرگذاری بر بازار نفت خواهند بود، اما دورنمای تولید کشورهایی مانند لیبی، نیجریه و عراق نیز شدیدا منوط به ثبات سیاسی خواهد بود.

در گزارش وود مک کنزی تاکید کرده که اوپک نقش حیاتی در متوازن کردن بازار نفت جهانی طی ۱۸ ماه گذشته ایفا کرده است.

بر اساس گزارش ریگ زون، تعادل عرضه و تقاضای جهانی در وضعیت حساسی قرار دارد. ذخایر نفت سازمان توسعه و همکاری اقتصادی به پایین میانگین پنج ساله سقوط کرده و عمده مازاد عرضه‌ای که در سال ۲۰۱۶ وجود داشت، با اجرای توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک از میان رفته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.