کد مطلب: ۱۸۱۳۲۶

اکتشافات نفتی رکورد پایین جدیدی زد

اکتشافات نفتی رکورد پایین جدیدی زد

اکتشاف‌گران در سال ۲۰۱۷ پایین‌ترین میزان نفت را حداقل از دهه ۱۹۴۰ به این طرف کشف کردند.

شرکت مشاوره نفت و گاز "ریستاد انرژی" در گزارشی برآورد کرد که کمتر از معادل هفت میلیارد بشکه نفت امسال کشف شده است. بعضی از شرکت‌های انرژی در گزارش‌های سالانه ۲۰۱۷ خود، اکتشافات بیشتری را در سال آینده اعلام خواهند کرد اما "ریستاد انرژی" انتظار دارد اکتشافات نفتی حداکثر ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کند.

به گزارش تجارت‎نیوز ، اکتشافات جدید از سال ۲۰۱۴ که مازاد عرضه باعث ریزش قیمت نفت و نصف شدن ارزش آن شد، هر سال کاهش پیدا کرده است. ریزش قیمت نفت بسیاری از تولیدکنندگان نفت بالادستی را وادار کرد هزینه خود را کاهش دهند و علت کاهش اکتشافات را توضیح می‌دهد.

اما این تنها دلیل نیست. طبق گزارش"ریستاد انرژی"، شرکت‌های اکتشاف منابع نفتی کمتری به ازای هر میدان پیدا می‌کنند. یک کشف فراساحلی معمولی، معادل حدود ۱۰۰ میلیون بشکه نفت در سال ۲۰۱۷ داشت که در مقایسه با ۱۵۰ میلیون بشکه نفت در سال ۲۰۱۲ کمتر است.

آخرین باری که شرکت‌های نفت و گاز به اندازهای که تولید می‌کردند به ذخایرشان اضافه کردند در سال ۲۰۰۶ بود که نسبت جایگزینی ذخایر به ۱۰۰ درصد رسید، اما این نسبت به ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۲ و ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۷ کاهش یافت.

این به معنای آن نیست که قرار است نفت خام به پایان برسد. تولیدکنندگان بزرگ شامل آمریکا ذخایر اضطراری دارند. بعلاوه دردسر صنعت در چند سال گذشته، نفت زیادی بوده است. به همین جهت اوپک با توافق کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ برای مقابله با مشکل مازاد عرضه موافقت کرد.

همچنین بین زمانی که یک شرکت نفتی یک کشف بزرگ انجام می‌دهد و زمانی که آماده تولید می‌شود چند سال فاصله وجود دارد. این به معنای آن است که می‌توانیم روی کشف‌های اخیر برای ادامه تأمین نفت برای مدت دیگری حساب کنیم.

بر اساس گزارش اویل پرایس، امسال اکتشافات بزرگی مانند کشف یک میلیارد بشکه در مکزیک وجود داشته است، اما اگر کاهش روند اکتشافات ادامه پیدا کند، می‌توان به طور جدی درباره کمبود نفت در حدود یک دهه آینده صحبت کرد.

منبع: تابناک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.