کد مطلب: ۱۴۵۶۰۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت در یزد خبر داد؛

اکتشاف معدنی ۴۵۰ هزار کیلومتر در دولت یازدهم

اکتشاف معدنی 450 هزار کیلومتر در دولت یازدهم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در دولت تدبیر و امید برای اولین بار 100 پهنه معدنی در کشور تعریف شده است، گفت: در دولت یازدهم 450 هزار کیلومتر اکتشاف معدنی انجام شده است.

محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی معدن و احداث کارخانه‌های سرب و روی مهدی‌آباد استان یزد، اظهار کرد: یکی از اهداف و دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور توجه به معدن و ظرفیت‌های معدنی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان این که تاکنون تمام اکتشافات تا اول دولت تدبیر و امید حدود 160 هزار کیلومتر خطی انجام شده است، افزود: 450 هزار کیلومتر خطی اکتشاف از سال 92 تا آخر دولت یازدهم انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعریف بیش از 100 پهنه در کشور، گفت: بیش از 2.3 پهنه‌های تعریف‌شده منجر به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی شده است.

این مقام مسئول با بیان این که پیش‌بینی می‌شود ذخائر واقعی معدن مهدی‌آباد بیش از میزان تعیین‌شده باشد، خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز عملیات اجرایی بررسی‌های لازم در راستای اکتشافات مختلف در این معدن در دستور کار قرار می‌گیرد.

نعمت‌زاده در ادامه با بیان این که توسعه معدنی یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری با هدف صادراتی و اشل بزرگ مقدمه‌ای برای رسیدن به اهداف صادراتی کلان کشور است.

وزیر صنعت استفاده از ظرفیت‌های مختلف صنعتی، معدنی و تولید ضروری دانست و بیان کرد: امسال برنامه‌ریزی صادرات هفت میلیون تن فولاد در دستور کار داریم.

این مقام مسئول در پایان ایجاد ارزش افزوده از جمله ضرورت‌های اجرایی در راستای توسعه اقتصادی عنوان کرد و افزود: معدن خمیرمایه توسعه صنعتی کشور است و باید بیش از پیش نسبت به بهره‌برداری مناسب و دقیق از این ظرفیت‌ها استفاد شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.