کد مطلب: ۲۲۱۹۶۲

ایده پوتین برای مقابله با سلطه دلار آمریکا

ایده پوتین برای مقابله با سلطه دلار آمریکا

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور داده است تا هر چه طلا هست دولت خریداری کند و معتقد است با این روش می‌توان به جنگ سلطه دلار رفت

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور داده است تا هر چه طلا هست دولت خریداری کند و معتقد است با این روش می‌توان به جنگ سلطه دلار رفت، البته چین هم با روسیه همفکر است و روی این ایده کار می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از راشاتودی؛ بانک مرکزی روسیه از مارس 2015 تا کنون نگهداری طلای خود را هر ماه بیشتر کرده است. این کشور در حال حاضر ششمین کشور بزرگ صاحب طلا در جهان پس از آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و چین است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلای این کشور در فاصله دوم و نهم مارس به 455.2 میلیارد دلار رسید و یک رکورد تاریخی را بر جای گذاشت که از سپتامبر 2014 تا کنون بی‌سابقه بوده است.

در ژانویه بر اساس گزارش‌هایی که اعلام شد میزان ذخایر روسیه با 1843 تن طلا از چین سبقت گرفت.‌ طی 15 سال گذشته مسکو و پکن به شدت به دنبال افزایش ذخایر طلای خود هستند تا به نوعی وابستگی به دلار را کاهش دهند.

بر اساس آمارهای شورای جهانی طلا سال گذشته بانک مرکزی روسیه به‌عنوان مهمترین لیدر جهانی در جمع‌آوری طلا انتخاب شد. این بانک سرعت خرید طلا را دو برابر کرده بود همین سبب شد تا ذخایر طلای روسیه به طرح هدف‌گذاری شده از سوی پوتین جامه عمل بپوشاند.

بر اساس طرح پوتین هر چقدر ذخایر طلای روسیه افزایش پیدا کند می‌تواند عاملی برای جلوگیری از سلطه دلار و همچنین خطرات و ریسک‌های منطقه‌ای باشد.

از سال 2000 تا کنون میزان طلای روسیه بیش از 500 درصد افزایش یافته است. روسیه همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده طلا در جهان هم محسوب می‌شود. در دهه گذشته روسیه 2000 تن طلا از معادن استخراج کرده است و این امیدواری وجود دارد که این رقم تا سال 2030 به 400 تن برسد.

بر اساس این گزارش دولت روسیه دو سوم طلاهایی که از معادن استخراج شده را توسط بانک‌های محلی خریداری کرده است و کرملین معتقد است که فلز گران‌بهای طلا می‌تواند به‌عنوان یک شرایط امنی در برابر تنش‌های ژئوپلتیکی ایجاد کند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی روسیه متنوع ساختن ذخایر این کشور یکی از مهمترین دلیلی است که روسیه اقدام به خرید طلا می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.