کد مطلب: ۲۱۵۱۶۷

ایران هواپیمای سوپر‌جت از روسیه می‌خرد

ایران هواپیمای سوپر‌جت از روسیه می‌خرد

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که ایران و روسیه درباره تحویل هواپیمای روسی سوخو سوپر‌جت 100 (ssj- 100) به ایران مذاکره کرده‌اند.

الکساندر نواک با اشاره به نتایج جلسه کمیسیون مشترک ایران و روسیه، گفت: ما درباره امکان خرید سوخو سوپر جت 100 از سوی شرکای ایرانی مذاکره کردیم و طرحی را برای عملیاتی کردن آن ارائه دادیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر انرژی روسیه همچنین افزود که دو طرف درباره واگذاری انواع مختلف وسایل حمل‌و‌نقل روسی به ایران گفت‌وگو کردند.

او ادامه داد که امروز دو طرف درباره واگذاری واگن‌های ریلی صحبت می‌کنند که تاکنون 1200 واگن به ایران واگذار شده و امیدوار هستند که در سال 2018 این رقم به 3 هزار واگن برسد.

چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصاد و دارایی و روسای اتاق‌های بازرگانی ایران، مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه، ایگور شوالوف، معاون نخست وزیر و الکساندور نواک، وزیر انرژی روسیه در این کشور در حال برگزاری است.

بر اساس گزارش کانال تلگرامی سفیر ایران در روسیه، در نشست‌های این کمیسیون توافق‌هایی در زمینه حمایت ایران و روسیه برای آزادی ترانزیت و سوآپ گندم و همچنین تخصیص مکانیزمی اعتباری برای خریداران این محصول در ایران انجام گرفته است.

منبع: پانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.