کد مطلب: ۲۳۳۰۴۵

ایرلند مجوز صادرات گوشت قرمز به چین را دریافت کرد

ایرلند مجوز صادرات گوشت قرمز به چین را دریافت کرد

با تایید دولت چین، ایرلند مجوز صادرات گوشت قرمز به این کشور را دریافت کرده است. به این ترتیب ایرلند اولین کشور اروپایی خواهد بود که به بازار گوشت چین وارد می‌شود.

ایرلند اولین کشور از میان دولت‌های عضو اتحادیه اروپا است که می‌تواند به بازار گوشت قرمز چین محصولات خود را صادر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان اتحادیه اروپا، گوشت قرمز ایرلندی را یکی از آسیب‌پذیرترین محصولات تولیدی کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌دانند. به همین منظور یکی از راه حل‌های ادامه تولید این محصول در ایرلند را توسعه بازارهای جدید دانسته‌اند.

به تازگی وزیر کشاورزی ایرلند طی مصاحبه‌ای ضمن تایید افزایش صادرات گوشت قرمز به چین، گفت: دولت چین قصد دارد بخشی از نیاز بازار داخلی خود به گوشت قرمز را از طریق سه تولیدکننده ایرلندی تهیه کند.

گفتنی است چین از سال ۱۹۹۰ واردات گوشت قرمز را از کشورهای اروپایی و ایالات متحده را به دلیل شیوع بیماری، ممنوع کرده بود ولی اخیرا با افزایش بازرسی‌ها، مجوز واردات از این کشورها را صادر کرده است.

این درحالیست که مقامات ایرلندی پس از سال‌ها و طی جلسات متعدد با مقامات چینی توانستند رضایت مسئولین این کشور را به منظور صادرات گوشت قرمز را کسب کنند.

دولت چین از سال ۲۰۱۴ بازرسی‌های خود را به منظور تایید سلامت محصولات وارداتی ایرلندی بیشتر کرد و طبق اعلام وزیر کشاورزی ایرلند، طی روزهای اخیر مقامات چینی لیستی از مراکز تولیدی گوشت قرمز ایرلند را جهت بازرسی به مقامات ایرلند ارائه کرده‌اند.

چین سومین بازار بزرگ ایرلند در صادرات محصولات کشاورزی

در همین راستا و پس از تایید سلامت گوشت‌های تولیدی ایرلند توسط مقامات چینی، تولیدکنندگان این کشور به زودی وارد بزرگترین بازار مصرفی این محصول خواهند شد.

گفتنی است تقاضا برای گوشت قرمز در چین به دلیل افزایش سطح درآمد و همچنین رژیم غذایی مردم این کشور، طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

کشور چین سومین بازار صادراتی کشاورزی ایرلند محسوب می‌شود؛ به طوریکه در سال گذشته در حدود ۱ میلیارد یورو به این کشور صادرات داشته است.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.