کد مطلب: ۳۹۹۶۵۵

این بار نوبت به شرکت آذویکو رسید

این بار نوبت به شرکت آذویکو رسید

دردسر تحویل خودرو این بار نارضایتی مشتریان خودرو‌های MG را در پی داشته و شرکت صنعت خودروی آذربایجان (آذویکو) پس از دریافت مبلغ خودرو از تحویل آن خودداری کرده و بهانه تحریم را می‌آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت صنعت خودروی آذربایجان (آذویکو) تولیدکننده خودرو‌های ام‌جی در ایران است، که همانند خودروسازی های دیگر در سال گذشته اقدام به پیش فروش خودرو کرد.

افراد بسیاری برای ثبت نام خودروی شرکت آذویکو اقدام کردند که در آن زمان، تحویل ۱۰۰ تا ۱۲۰ روز کاری قید شده بود. این شرکت با اطمینان از تحویل به موقع خودرو، تمام ثبت نام ها را انجام داد و به مشتریان خود وعده تحویل، آن هم بدون هیچ خللی را تعهد کرد.

شرکت آذویکو به مشتریان خود وعده تحویل خودرو را در آبان سال ۹۷ داده بود اما زمان تحویل از ارائه خودرو امتناع می کند. آمار‌های رسمی منتشر شده توسط دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که تولید شرکت صنعتی خودروی آذربایجان در آبان صفر بوده است.

شرکت صنعت خودروی آذربایجان با وجود تحریم ها، در زمان ثبت نام به مشتریان خود وعده داد که مشکلی در تحویل خودرو وجود ندارد و به اندازه نیاز قطعه در انبار وجود دارد، اما متاسفانه این خودروسازی با تأخیر بسیار زیاد در تحویل خودرو‌های ثبت‌نامی، مشتریان خود را به دردسر انداخته است!

بسیاری از متقاضیان این خودرو ادعا می کنند که این شرکت تنها مجوز پیش‌فروش یک هزار دستگاه خودرو را داشته است، اما نسبت به پیش‌فروش ۶ هزار دستگاه اقدام کرده است.

یکی از متقاضیان خرید خودرو از شرکت صنعت خودروی آذربایجان گفت: سال گذشته از شرکت صنعت خودروی آذربایجان اقدام به ثبت نام خودرو کردم که در آن زمان باید ۶۰ درصد از کل مبلغ خودرو را به حساب این شرکت واریز می‌کردم. این شرکت وعده داده بود که تحریم‌ها تاثیری در روند ارائه خودرو ندارد و به موقع خودرو را تحویل خواهیم داد.

او بیان کرد: شرکت صنعت خودروی آذربایجان به وعده خود مبنی بر تحویل به موقع خودرو عمل نکرد و همچنان اصرار بر بی اثر بودن تحریم‌ها بر تولید خودرو را دارد اما نمی‌تواند به تعهدات معوق خود جامه عمل بپوشاند. با توجه به تعداد شاکیان بالا در دادسرا هنوز این شرکت با وعده و وعید خریداران خود را سرگردان کرده است.

به گفته این متقاضی، زمان تحویل خودرو‌ آبان سال ۹۷ بود که با توجه به قطعی بودن قیمت آن‌ها تاکنون خودرویی تحویل نداده است و هیچ برنامه و راهکار جدی در این مورد ندارند.

10529802 271

یکی دیگر از متقاضیان خرید خودرو از شرکت صنعت خودروی آذربایجان گفت: خرداد سال گذشته از شرکت صنعت خودروی آذربایجان خودرویی پیش خرید کردم که مسئولان این خودروسازی تعهد داده بودند با وجود تحریم‌ها، مشکلی در تحویل خودرو وجود ندارد و طی موعد مشخص شده خودرو را تحویل خواهند داد.

او بیان کرد: بنا بر اعتماد به صحبت مسئولان این شرکت خودروسازی، قرارداد یک دستگاه خودرو با قیمت قطعی ۸۸ میلیون تومان و پیش پرداخت ۴۹ میلیون تومان را امضا کردم.

به گفته این فرد متقاضی بر اساس قرارداد امضا شده، شرکت متعهد به تحویل خودرو طی ۱۰۰ روز کاری شد.

او بیان کرد: در آبان ۹۷ و پس از گذشت ۱۲۰ روز از قرارداد مذکور این شرکت اعلام کرد که در تهیه قطعات خودرو مشکلی به وجود آمده است. متاسفانه پس از پیگیری های بسیار در بهمن سال ۹۷ این شرکت اعلام کرد که تاریخ تحویل خودرو به مرداد ۹۸ موکول شده است.

این متقاضی تشریح کرد: اکنون همچنان خبری از تحویل خودرو نیست و بیش از یک هزار نفر سردرگم تحویل خودرو هستند و هیچکس پاسخگو نیست.

10530184 510

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.