کد مطلب: ۱۶۴۲۴۳

بارکیندو: آمریکا باید به طرح کاهش تولید بپیوندد

بارکیندو: آمریکا باید به طرح کاهش تولید بپیوندد

دبیر کل اوپک با اعلام افزایش 1.2 میلیون بشکه‌ای تقاضای نفت تا 5 سال آینده گفت: در تلاش هستیم تا آمریکا را به طرح کاهش تولید نفت وارد کنیم.

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک اعلام کرد تقاضای نفت طی 5 سال آینده به‌رغم افزایش سریع تولید انواع انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌شدت افزایش خواهد یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، بارکیندو روز گذشته در کویت با اعلام مقدمه‌ای از چشم‌انداز جهانی نفت که قرار است در هفتم نوامبر منتشر شود، اعلام کرد: میزان تقاضا برای نفت خام تا سال 2022 به طور متوسط 1.2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

همچنین سهم سوخت‌های فسیلی به کمتر از 80 درصد تا سال 2022 می‌رسد و تا سال 2040 به 75.4 درصد خواهد رسید.

وی گفت: انرژی‌های باد، خورشید، ژئوترمال (زمین‌گرمایی) و فتوولتاییک (منابع نوری)، سریع‌ترین رشد تولید را خواهند داشت و از سال 2015 تا 2040 میانگین رشد 6.8 درصدی را خواهند داشت.

در حال حاضر سهم این انرژی‌ها 5.5 درصد از انرژی جهانی است.

بارکیندو همچنین در بخشی از سخنان خود به چشم‌انداز تقاضای جهانی در پی طرح کاهش تولید نفت، پرداخت.

در حال حاضر کشورهای اوپک، ترکیه و روسیه و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت مذاکره می‌کنند که این طرح را که در مارس 2018 وقت آن به اتمام می‌رسد را تمدید کنند یا نه. آنها تلاش می‌کنند که آمریکا را که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت شیل است نیز به این طرح وارد کنند.

بارکیندو گفت: چشم‌انداز کوتاه‌مدت ما برای تقاضای جهانی این است که تا سال 2022 افزایش قابل توجهی خواهد داشت. در شرایط درهم و برهم انرژی جهانی تا سال 2040 گرچه سهم سوخت‌های فسیلی کاهش می‌یابد، اما همچنان به عنوان یک سوخت پرمصرف و غالب در مصرف انرژی جهان خواهد بود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.