کد مطلب: ۳۰۷۲۳۳

بازارهای سهام رشد کرد

بازارهای سهام رشد کرد

پس از این که آمریکا و کانادا برای حفظ قرارداد سه جانبه نفتا توافق کردند، دلار کانادا، پزوی مکزیک، شاخص‌های سهام آمریکا و بسیاری از بازارهای سهام جهان رشد کردند.

روز دوشنبه، پس از این که در آخرین لحظات باقی‌مانده از ضرب‌الاجل تعیین شده، آمریکا و کانادا برای حفظ قرارداد سه جانبه نفتا توافق کردند، دلار کانادا، پزوی مکزیک، شاخص‌های سهام آمریکا و بسیاری از بازارهای سهام جهان رشد کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، درحالی‌که تحلیل‌گران همچنان منتظر هستند تا جزئیات این توافق که به آن توافق ایالات‌متحده-مکزیک-کانادا (یواس‌ام‌سی‌ای) می‌گویند، منتشر شود، بسیاری از سرمایه‌گذاران واکنش مثبتی به آن نشان داده‌اند و بر این باور هستند که هر توافقی بهتر از توافق نکردن است.

نوریهیرو فوجیتو، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت اوراق میتسوبیشی یواف‌جی مورگان استنلی، می‌گوید: سرمایه‌گذاران این توافق را با نگاهی مثبت می‌نگرند که این نشانه‌ای از آن است که به جز مذاکرات تجاری آمریکا و چین، تنش‌های تجاری در حال افت می‌باشند.

پیش بینی می شود که بیشتر سهام اروپایی در مقادیر بالاتری باز شوند؛ کاک فرانسه و داکس آلمان ۰.۴ درصد رشد کنند، اما فوتسی انگلیس ۰.۱ درصد افت می‌کند.

شاخص سهام آمریکا (اس‌اندپی ۵۰۰) در بازارهای آسیایی ۰.۵ درصد بالا رفت.

نیکی ژاپن ۰.۵ درصد رشد کرد.

گسترده‌تریت شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۲۵ درصد افت کرد. بازارهای مالی چین و بورس سهام هنگ‌کنگ، امروز به علت تعطیلات رسمی بسته بود.

آن‌چه بر بازارهای مالی آسیا سایه افکنده است انتشار دو گزارش مالی مختلف در روز یکشنبه است که یکی نشان می‌داد رشد بخش تولید چین به علت کاهش تقاضا در خارج و داخل، در ماه سپتامر کند شده است و دیگری نشان می‌داد در ماه سپتامبر اعتماد به شرایط بازار در بین تولیدکنندگان مهم ژاپن، برای اولین بار از ۲۰۰۸-۲۰۰۹، برای ۳ ربع سال متوالی افت کرده است.

اما در بازار ارز، دلار کانادا بیش از ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱.۲۸۱۴ دلار کانادا در برابر ۱ دلار آمریکا رسید، که این بالاترین نرخ ۴ ماهه آن است.

پزوی مکزیک هم بیش از ۰.۶ درصد در برابر دلار رشد کرد و به نرخ ۱۸.۵۴ پزو در برابر ۱ دلار رسید که بهترین نرخ آن از اوایل آگوست تاکنون است.

اما درحالی‌که ریسک‌پذیری در بازارها تقویت شد و تقاضا برای سرمایه‌های امن پایین آمد، ین ژاپن ۰.۲ درصد در برابر دلار افت کرد و به نرخ ۱۱۳.۹۶ ین در برابر هر دلار رسید که پایین‌ترین نرخ آن از اواسط نوامبر سال گذشته است.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.