کد مطلب: ۴۲۰۰۵۷

آخرین وضعیت بازارها در امروز ۱۳۹۸/۱۰/۰۹

روند قیمت طلا برگشت / ارزانی دلار در روز گرانی طلا / ۲ سیگنال مهم ارزی و بورسی امروز

روند قیمت طلا برگشت / ارزانی دلار در روز گرانی طلا / 2 سیگنال مهم ارزی و بورسی امروز

قیمت طلا امروز برخلاف روز گذشته صعودی شد اما قیمت دلار بار دیگر نزولی باقی ماند. در همین حال شاخص بازار سهام روندی رو به رشد را از خود برجای گذاشت اما قیمت‌ها در بازار خودرو نوسان خاصی نداشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۵ با 0.1 درصد کاهش، 12 هزار و 940 تومان اعلام شده است.

اما قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز دوشنبه نهم دی ماه تا ساعت ۱۵ با دو هزار و 600 تومان افزایش به 468 هزار و 900 تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز تا ساعت ۱۵ با 15 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 581 هزار تومان رسید.

در این شرایط بازار سهام هم یک روند صعودی را ثبت کرد.

ارزش معاملات بازار سهام در امروز به حدود سه هزار میلیارد تومان رسید تا بدین ترتیب ارزش این بازار از ۱۳۶۸ هزار میلیارد تومان عبور کند. شاخص بورس نیز امروز با ۱٫۵ درصد افزایش به ۳۷۵ هزار و ۵۴۸ واحد رسید.

اما بازار خودرو چه وضعیتی داشت؟

در بازار امروز قیمت عمده خودروهای مورد بررسی، ثبات داشتند و نهایت نوسان قیمت در حد ۵۰۰ هزار تومان بوده است. بر این اساس، خودرو تیبا ۵۰۰ هزار تومان گران و خودرو پژو پارس ۵۰۰ هزار تومان ارزان شده‌اند.

در میان اخبار امروز، دو خبر برای فعالان بازار سهام و ارز مهمتر به نظر می‌رسد.

امروز اعلام شد آیین نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در جلسه اصلی کمیسیون اقتصاد دولت به تصویب رسید. احتمالا این خبر امید سهامداران برای حفظ روند صعودی بورس را افزایش دهد.

رئیس کل بانک مرکزی هم از نیاز ۲۹ میلیارد دلاری ایران برای واردات کالا سخن گفت و تصریح کرد: برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور ۲۹ میلیارد دلار نیاز ارزی بود که پتروشیمی‌ها ۲۰ درصد این رقم را تأمین کرده و در سامانه نیما نیز حدود ۵۳ درصد سهم پتروشیمی‌ها بود.

در همین حال امروز بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز ایجاد شرایط باثبات برای فعالیت پتروشیمی‌ها را نیز ضروری دانست و گفت: پتروشیمی‌ها سربازان کشورند؛ پتروشیمی‌ها رانت‌خوار نیستند و بهترین خدمات را ارائه می‌دهند و از منافعشان نیز در مسیر توسعه صنعت استفاده می‌کنند، اجازه دهیم پتروشیمی‌ها کارشان را انجام دهند، ایجاد شرایط باثبات به تحقق اهداف این صنعت کمک می‌کند.

رئیس جمهور هم سخنان مهمی را امروز مطرح کرد.

حسن روحانی گفت: برخی‌ها خطاب به دولت دوازدهم می‌گویند که چرا عین قول‌هایی را که اول دولت دادید، نمی‌توانید عمل کنید؛ ما در شرایط صلح آن قول‌ها را داده بودیم و بعد وارد شرایط جنگ شدیم و این جنگ را هم ما انتخاب و شروع نکرده و حتی بهانه را هم ما به دست دشمنان ندادیم.

این درحالیست که در چند وقت اخیر وعده‌های مختلفی از سوی مقامات ارشد دولتی مطرح شده است. رئیس جمهور کاهش نرخ ارز، وزیر نفت افزایش نیافتن قیمت بنزین، وزیر صمت متعادل شدن قیمت خودرو، وزیر راه و شهرسازی ارزانی قیمت مسکن و رئیس کل بانک مرکزی هم کاهش قیمت ارز را وعده داده بودند، اما چه میزان از این وعده‌ها محقق شده است؟ کدام یک از وعده‌های آنها درباره ارز، بنزین، خودرو و مسکن عملی شده است؟

دولت

وعده‌های مسئولان چقدر عملی شده است؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کار خودشونه مگه میشه نتونن کنترل کنن

  • دلارام

    فقط به خداوند توکل کنید.نه به انسان دوپا

  • ناشناس

    توجیه خوبیه برای اینکه کم کاری ها و بی تدبیری ها رو گردن دیگری بندازن
    سوال اینجاست : آیا دولت به وظایفی که در ید قدرت خودش بوده عمل کرده که حالا صحبت از جنگ و صلح میکنه؟ یا کارنامش سیاهه؟!