کد مطلب: ۴۳۲۳۱۶

آخرین وضعیت بازارها در امروز ۱۳۹۸/۱۲/۰۳

اولین نوسانات بازارها در هفته جاری / طلا و دلار به چقدر رسیدند؟ / آینده بازارها چه خواهد شد؟

اولین نوسانات بازارها در هفته جاری / طلا و دلار به چقدر رسیدند؟ / آینده بازارها چه خواهد شد؟

اولین قیمت‌ها در بازارهای ارز و طلا تفاوت قابل توجهی با هفته گذشته داشتند. در روز گرانی دلار و طلا، شاخص بازار سهام نیز امروز روندی صعودی داشت. اما آیا این روند ادامه خواهد یافت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 2.3 درصد افزایش، 14 هزار و 529 تومان اعلام شده است.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز شنبه سوم اسفند ماه تا ساعت ۱۷ با 366 هزار تومان افزایش به پنج میلیون و 696 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز شنبه سوم اسفند ماه ساعت ۱۷ با 47 هزار و 100 تومان افزایش به 595 هزار و 600 تومان رسیده است.

در همین حال بازار سهام امروز چه وضعیتی داشت؟

عملکرد بورس در سوم اسفند ماه امسال نشان می‌دهد که شاخص کل بازار سهام امروز با رشد ۰٫۶۵ درصدی معادل ۳۱۱۱ واحد، به ۴۸۱هزار و ۸۶۷ واحد رسید که به دنبال این رشد ارزش کل بازار سرمایه توانست به کانال ۱۷۵۳هزار میلیارد تومان وارد شود.

در بازار خودرو امروز قیمت‌ها چه تغییری کرده است؟

فهرست منتشر شده از قیمت خودرو نشان می‌دهد که امروز هم روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد و پراید امروز از مرز ۷۰ میلیون تومان گذشت.

فهرست منتشر شده از قیمت خودرو نشان می‌دهد که امروز هم روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد و پراید امروز از مرز ۷۰ میلیون تومان گذشت.

پراید ۱۱۱ تنوع رنگ که روز پنجشنبه ۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد امروز با افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی مرز ۷۰ میلیون تومان را هم رد کرده است.

همچنین قیمت ۴۱ خودرو مورد بررسی در فهرست قیمت بازار خودرو افزایش داشته است که در این میان پژو ۲۰۰۸ افزایش ۱۷ میلیون تومانی را تجربه کرده است. همچنین دنا پلاس توربو تیپ ۱ و ۲ به ترتیب ۷ و ۸ میلیون تومان افزایش داشته است. علاوه بر این پژو پارس اتوماتیک هم ۹ میلیون تومان افزایش یافت.

اعلام واریز سهمیه سوخت رانندگان اسنپ و تپسی از فردا، اعلام آخرین وضعیت واحدهای صنعتی در قم، ۳۹ برابر بودن قیمت ماسک در بازار نسبت به نرخ مصوب، پدیده عجیب تجاری از زبان وزیر صمت، افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های نوروزی از ۲۵ اسفندماه ، شروع به کار سامانه سماس، آنالیز بازدهی بازارها از ابتدای سال و آغاز واریز سود سهام عدالت از جمله اخبار مهم امروز بودند.

اما درباره آینده بازارها وضعیت به چه صورت است؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: به دلیل کُند شدن رشد اقتصادی جهان و افزایش میزان تقاضا به دلیل شیوع بیماری کرونا قیمت انس جهانی طلا طی هشت سال گذشته رکورد زد و به قیمت یک هزار و ۶۴۴ دلار رسید.

محمد کشتی‌آرای در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ممکن است قیمت طلا تا پایان هفته گران شود؟ گفت: پیش‌بینی قیمت طلا تا یک ساعت دیگر هم امری ناممکن شده است. معتقدیم هنوز نشانه‌های مثبتی در تصویب FATF وجود دارد.

در بازار سهام نیز کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه در نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز با ۷۱٫۴ درصد احتمال بورس هفته اول اسفند ماه سال ۱۳۹۸ را مثبت دانسته‌اند و سایر کارشناسان نیز با ۱۴٫۳ درصد احتمال آن را خنثی و همچنین با همین میزان احتمال آن را مثبت اعلام کرده‌اند.

3 اسفند 98

پیش‌بینی بازار سهام در هفته پیش‌رو

تجارت‌نیوز در پیش‌بینی بازارها طی هفته جاری اشاره کرده است: بازار سهام با وجود برنامه‌های حمایتی سیاست‌گذار و برخی اخبار امیدبخش زیر سایه سنگین FATF باید کار خود را آغاز کند که احتمالا هرچند در اوایل هفته این مساله بورس را متاثر کند اما احتمالا بورس در روزهای میانی هفته روند مثبتی مجددا به خود بگیرد.

با این حال بازار ارز و طلا احتمالا اثرپذیری بیشتری نسبت به FATF از خود نشان دهند که البته در این مورد رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرده شرایط ارزی کشور از تصمیم FATF متاثر نخواهد شد. به همین دلیل ممکن است سیاستگذار در بازار ارز کنترل را افزایش دهد اما در بازار طلا احتمالا کنترلی مثل بازار ارز وجود نداشته باشد و علاوه بر این، فشاری مثل عبور قیمت هر انس طلا از ۱۶۰۰ دلار هم نقش‌آفرینی کند. بنابراین به نظر می‌رسد بازار طلا آبستن تغییرات قیمتی بیشتری نسبت به ارز است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.