کد مطلب: ۴۵۰۰۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته چهارم ادریبهشت ماه / دلار و طلا، بورس را پشت سر گذاشتند

آنالیز بازارها در هفته چهارم ادریبهشت ماه / دلار و طلا، بورس را پشت سر گذاشتند

در حالی که طی هفته‌های اخیر بیشترین بازدهی هفتگی در بین بازارها مالی از آن بورس بود، اما در هفته‌ای که سپری شد دلار و طلا توانستند نسبت به بورس رشد بیشتری داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت رشد قیمت در بازار طلا و ارز از یک سو و افت شاخص کل بازار سرمایه از سوی دیگر به نحوی پیش رفت که دلار به صدر جدول بازدهی هفتگی برود و بورس را پشت سر بگذارد.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در روز پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه نسبت به یک هفته قبل هزار و ۱۵۰ تومان معادل ۷٫۳ درصد رشد کرد.

هر دلار آمریکا در معاملات روز گذشته روی نرخ ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان خریدوفروش شد، روند صعودی قیمت شاخص بازار ارز طی یک هفته اخیر احتمالات را برای ورود آن به کانال ۱۷ هزار تومان قوی‌تر کرده است.

پس از دلار، هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز با ۳۳ هزار تومان افزایش قیمت در هفته اخیر بازدهی پنج درصدی داشت.

با استفاده از داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، طلا با عبور کردن از مرز ۷۰۰ هزار تومان در برخی از ساعات، در نهایت روز قبل با قرار گرفتن روی نرخ ۶۸۴ هزار تومان به کار خود در این هفته پایان داد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار در روز پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه روی نرخ ۶۵۱ هزار تومان معامله شد.

اگر چه شاخص کل بورس روزهای پایانی این هفته با افت شاخص مواجه شد اما در مجموع هفته را با رشد ۳۹ هزار و ۷۴۰ واحدی به پایان رساند که بازدهی چهار درصدی را در این بازار نشان می‌دهد.

شاخص بازار سرمایه در هفته‌ای که به پایان رسید، سطح یک میلیون واحدی را پشت سر گذاشت و تا نزدیکی مرز یک میلیون و ۵۰ هزار واحدی پیش رفت اما در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه با بیش از ۳۰ هزار واحد ریزش مواجه شد.

براساس داده‌های اقتباس شده از سازمان بورس و اوراق بهادار، در پایان معاملات روز چهارشنبه این هفته شاخص کل روی سطح یک میلیون و ۱۷ هزار واحدی قرار گرفت.

سکه امامی نیز در این هفته وارد کانال هفت میلیون تومانی شد اما در مجموع با ۲۳۳ هزار تومان رشد نسبت به هفته قبل رشد ۳٫۴ درصدی را به ثبت رساند.

هر عدد سکه طرح جدید در پایان معاملات هفته قبل شش میلیون و ۶۷۳ هزار تومان قیمت‌گذاری شد اما در پایان معاملات این هفته با یک رفت و برگشت به کانال شش میلیون تومانی روی سطح شش میلیون و ۹۰۶ هزار تومانی قرار گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا شما باشید شاخص بورس و منفی نکنید فکر کردین این حباب گویان هدفشان چیست فقط شاخص بورس و منفی کنن ارز و طلاو سکه را افزایش دهند حال کارشناسان اقتصادی جواب بدن کدامش بهتر ه گرانی دلار و ارز و سکه که روی تمام اجناس و زندگیه روز مره مردم تاثیرمستقیم میگذارد یا شاخص سهام بالا رود و جلوی تورم و گرانی ها را بگیرد کی میخوایم یاد بگیریم دو دو تا چهار تا رو

  • ناشناس

    انشاالله ارز و سکه و بعد همه چیز گرونتر شه تا قدر بورس و حضرات بفهمن دو روز بورس منفی شد همه چیزشون با هم قاطی شد برین زوتر التماس بورس و کنید دیگه هم از شوخی ها با بورس نکنید که حوصله شوخی نداره چنان حالی به اقتصاد کشور میده که کل اقتصاد فشل شه

  • ناشناس

    حقتونه تا شما قدر بورس و بدونید و التماسشم کنید شاخص بورس مثل کمک فنر ماشین مهم ترین کارش همینه جلوی تورم و افزایش قیمتها گرفته دو روز بورس منفی خورد نتیجه اش هم همینه بازار بورس و انگولک کنید تا اقتصاد کامل رو سرتون خراب شه و ما هم با بیسوادی شما کیف کنیم حرف که حالیتون نیست حالا به مثبت ترین و بهترین بازار بورس کشور انگ قمار و حباب بزنید البته خدا داند شاید دشمن انقدر برای زمین زدن اقتصاد قوی ظاهر شده که دوستان هم در خود حل کرده و با شکست بورس و قمار و حباب خواندن ان تنها بازار جهش تولید را به ناکامی و شکست بکشاند