کد مطلب: ۴۴۳۸۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته چهارم فروردین ماه / بورس همچنان می‌تازد / دلار ارزان شد

آنالیز بازارها در هفته چهارم فروردین ماه / بورس همچنان می‌تازد / دلار ارزان شد

بورس توانست با رشد ۸٫۱ درصدی فاصله خود را نسبت به دیگر بازارها بیشتر کند، سکه امامی نیز مثبت ظاهر شد اما طلا ۱۸ عیار و دلار با افت قیمت مواجه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی عملکرد بازارهای مالی در هفته چهارم فروردین ماه نشان می‌دهد، بورس همچنان به پیشتازی خود همانند چند هفته اول سال جدید ادامه می‌دهد، اما طلا و دلار با افت قیمت مواجه شده‌اند.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار؛ بازار سرمایه با رشد ۸٫۱ درصدی در هفته چهارم فروردین ماه امسال، پربازده‌ترین بازار هفته شد.

شاخص کل بورس پیش از شروع به کار بازار در هفته‌ای که سپری شد روی سطح ۵۹۷ هزار واحدی قرار داشت که با رشد بیش از ۴۸ هزار واحدی توانست خود را به سطح ۶۴۵ هزار و ۷۶۲ واحدی برساند و بیشترین رشد را نسبت به دیگر بازارها به ثبت رساند.

مهمترین اتفاق این هفته روز چهارشنبه رخ داد و شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی نماد «شستا» را در بورس عرضه اولیه کرد. در پایان عرضه اولیه به هر کد بورسی حداکثر ۳۶۳۷ سهم در سقف قیمت ۸۶۰ تومان تعلق گرفت که ارزش آن بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود.

با این که در هفته گذشته بازار فلزات طلایی بازدهی منفی داشتند، اما در این هفته هفته از سرعت رشد منفی طلا کاسته شد و سکه نیز با رشد مثبت ظاهر شد.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور قیمت طلا (۱۸ عیار) در بازار با افت ۰٫۳ درصدی از حدود ۶۳۲ هزار تومان در ابتدای هفته به ۶۳۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

قیمت سکه بهار آزادی نیز در پایان هفته گذشته روی نرخ شش میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بسته شد اما در پایان هفته جاری حدود ۲۱۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و به رقم شش میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید، بازدهی این فلز ارزشمند معادل ۳٫۳ درصد است.

دلار آمریکا نیز همانند طلا ۱۸ هیار نتوانست بازدهی مثبتی را به ثبت برساند و با کاهش قیمت مواجه شد.

براساس نرخی که هر روزه صرافی ملی اعلام می‌کند، قیمت شاخص بازار ارز در هفته گذشته ۹۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد اما هفته‌ای که سپری شد ۱۰۰ تومان از قیمت خود را از دست داد.

قیمت دلار در روز پنج‌شنبه گذشته ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان بود که با کاهش ۱۰۰ تومانی(منفی ۰٫۶ درصدی) با نرخ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به معاملات خود در این هفته پایان داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.