کد مطلب: ۴۹۸۲۳۰

بازارگردانی ۷ نماد فرابورسی از فردا

بازارگردانی ۷ نماد فرابورسی از فردا

عملیات بازارگردانی نمادهای معاملاتی «زماهان»، «زشریف»، «فالوم»، «فافزا»، «نیرو»، «ولتجار» و «وهنر» روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر در فرابورس آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت فرابورس ایران از آغاز عملیات بازارگردانی نمادهای معاملاتی «زماهان»، «زشریف»، «فالوم»، «فافزا» و «نیرو» از روز شنبه(22آذر)، و همچنین نمادهای معاملاتی «ولتجار» و «وهنر» از روز یکشنبه(23آذر) به روش مبتنی بر حراج خبر داد.

علاوه بر این عملیات بازارگردانی شرکت‌های دشت مرغاب، پدیده شیمی قرن، تولیدی و صنعتی درخشان تهران، صنایع جوشکاب یزد هم در روز چهارشنبه گذشته در بورس اوراق بهادار آغاز شده است.

شایان ذکر است در حالی از 10 مهرماه امسال تمامی شرکت‌های بورسی و تا 15 ماه جاری شرکت‌های حاضر در فرابورس ملزم به معرفی بازارگردان شدند که به گفته مدیر نظارت بر ناشران بورس، همه ناشران پذیرفته شده در بورس موظفند برای انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران اقدام کنند.

بر این اساس در صورت اجرا نکردن این ابلاغیه، ناشران متخلف محسوب و جرایم برای آنان در نظر گرفته می‌شود که این جرایم و ضمانت اجرایی شامل تذکر، اخطار، محدودیت موقت یا دائم در دسترسی به سامانه معاملات، تعلیق یا لغو مجوزهای صادره توسط سازمان، محرومیت دریافت خدمات از ارکان بازار سرمایه برای مدت معین، جریمه نقدی، محرومیت از تصدی در هیات مدیره اشخاص تحت نظارت، سلب صلاحیت و لغو پذیرش می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    خخخ خدایا چجوری سره ملتوکلاه گذاشتن

  • رامین

    سلام چطور هنوز برای صندوق پالایش یکم بازگردان پیدا نشده . صرف نمیکنه ؟حتما باید پول ملت پودر بشه تا کاری انجام بشه والا عجیبه

    • ناشناس

      بله ماهم بای پالایش ضرر کردی ولی کی جواب گوی مردم بدبخته؟؟؟

  • ناشناس

    چرا نماد (( خصدرا )) در فرابورس و (( غگل )) در بورس بازارگردان ندارد , این چه نظارتی است .
    با تشکر از تجارت نیوز

  • ناشناس

    دوستان دولت دیگه الان فقط فروش عرضه اولیه براش سود داره
    روش کاریش عوض شده.قبلا سهام شرکتها بالا میبرد و میفروخت به ملت و فرار میکرد.الان عرضه اولیه انحصاری دست خودشه با قیمتگذاری الکی میفروشه(بازار مثل قبل رشد نمیکنه و فقط خیلی کم بالا و پایین میشه که مردم طمع کنن و عرضه اولیه بخرن)
    اینده عرضه های اولیه همشون رو دست مردم میمونه بدون خریدار

    • ناشناس

      در اینکه دولت از هر کلکی که براش پیش بیاد کوتاهی نمیکنه شکی نیست ولی عرضه اولی همین الانم در بدترین حالت 30درصد رشد داره که اگه کل بورس هم رشد کنه بیشترهم رشد میکنه!!

  • هادی مولابیگی

    چرا دارایکم علیرغم اینکه قرار بود بازارگردان داشته باشد همچنان بدون بازارگردان و زیر ناو معامله میشود

  • علی

    سلام دوستان حقوقیا دارن پولاشونو از بورس میکشن بیرون انگار دیگه نمیتونن اب رو گل الود کنن و ماهی بگیرن علتش اینه که حقیقیای باقی مونده زرنگتر از اونین که حقوقیا فکر میکردن . بهر حال جریان بورس کندتر اما با ثباتتر خواهد شد .

  • ناشناس

    این حق تقدم دانا ح چرا باز نمیشه الان هشت ماه هست که بسته شد

  • ناشناس

    ای مردم بدانید دلار و طلا سقوط شدید داره و بورس دوباره محکم سود میده سهاماتونو نفروشین فقط تا میتونین مجدد خرید بکنین بزودی پول طلا و دلار میاد تو صف خرید. زرنگ باشین

  • 14

    پدیده هرروز منفی میباشد هرزودتر باز گردان برایش پیدا کنید ممنون