کد مطلب: ۱۲۹۴۲۶

جذابیت‌های بازار جشنواره جهانی فیلم فجر

جذابیت‌های بازار جشنواره جهانی فیلم فجر

مدیر پخش شبکه آلمانی «دویچه وله» آلمان معتقد است: بازار جشنواره جهانی فیلم فجر فرصتی ایده‌آل برای کمپانی ما است و ما دوست داریم هر سال به ایران بیاییم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مدیر پخش شبکه آلمانی «دویچه وله» آلمان معتقد است: بازار جشنواره جهانی فیلم فجر فرصتی ایده‌آل برای کمپانی ما است.

مانفرد کریخ که امسال برای چهاردهمین بار برای حضور در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر به ایران می‌آید و به خوبی با فضای این رویداد سینمایی آشناست، در گفت‌وگویی با ایسنا مطرح کرد: کیفیت و نحوه سازمان‌دهی جشنواره و به‌ویژه بخش بازار جشنواره طی این سال‌ها پیشرفتی محسوس داشته و ما نیز دوست داریم هر سال به ایران بیاییم.

او که مدیر پخش کمپانی دویچه وله در قاره آسیاست، تفاوت بازار جشنواره‌های بزرگ دنیا همچون جشنواره برلین و کن را در بین‌المللی‌تر بودن، بزرگ‌تر بودن و همچنین حضور بازیگران و ستاره‌های سرشناس در آن دانست و در عین حال با اشاره به بازار جشنواره جهانی فیلم فجر خاطرنشان کرد: با این وجود برای بهبود بازار جشنواره فیلم فجر تلاش‌های خوبی شده است.

نماینده شبکه آلمانی دویچه وله گفت که فعالیت اصلی او در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر فروش آثار مستند در موضوعات علمی، فناوری، تاریخی، هنری از محصولات این شبکه آلمانی است و صداوسیمای ایران نیز مهم‌ترین مشتری آن‌ها محسوب می‌شود که سال‌ها است رابطه نزدیکی با هم دارند.

وی درباره قیمت فروش یک مجموعه مستند نیز توضیح داد: نمی‌توان به صورت دقیق قیمت آثار مستند را اعلام کرد، چون قیمت آثار مستند در سراسر جهان به عوامل گوناگونی از جمله سال تولید، مدت زمان و کیفیت فنی ساخت به عنوان مثال کیفیت HD وغیره بستگی دارد.

مانفرد کریخ در این باره که آیا جدایی بخش بین‌الملل و ملی جشنواره فجر خللی در روند فعالیت‌های آن‌ها در بازار جشنواره ایجاد کرده گفت: در حوزه فعالیت من تاثیری نداشته چون من با شبکه‌های تلویزیونی سر و کار دارم که بسیار از آن‌ها در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر حاضر می‌شوند و این فرصت ایده آلی برای ما است که شاید نتوانیم آن را در جای دیگری پیدا کنیم.

نماینده شبکه دویچه وله آلمان همچنین اضافه کرد: تاکنون تعریف‌های زیادی از فیلم‌های ایرانی شنیده‌ام اما متاسفانه به دلیل مشغله‌هایی که در بازار دارم نمی‌توانم فیلم‌ها را ببینم.

وی همچنین با اشاره به زیبایی ایران یادآور شد: چند سال پیش در سفرم به ایران، فرصت بازدید از شهر اصفهان را داشتم که بسیار زیبا بود و قصد دارم سال آینده نیز به شهر شیراز سفر کنم.

امسال 26 شرکت ایرانی، ۱۹ شرکت خارجی، ۳۹ خریدار خارجی و ۸ خریدار داخلی در بازار فیلم سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند.

کشورهای آلمان، فرانسه، ژاپن، قزاقستان، کویت، نروژ، لبنان، عمان، لهستان، اسلواکی، سوئیس، تایوان و انگلستان از جمله کشورهایی هستند که به عنوان خریدار در بازار فیلم حضور دارند.
همچنین شرکت‌هایی از کشورهای لبنان، امارات متحده عربی، انگلستان، افغانستان، اتریش، آلمان و هند نیز در این بازار به عنوان غرفه‌دار حاضر هستند.

بیستمین دوره بازار بین‌المللی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران، به عنوان یکی از بخش‌های اصلی سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر تا 6 اردیبهشت‌ماه برپا خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.