کد مطلب: ۳۷۲۹۱۷

بازار رایانه در سال جدید افزایش قیمت نداشته است

بازار رایانه در سال جدید افزایش قیمت نداشته است

رییس اتحادیه صنف رایانه با بیان اینکه نرخ‌نامه‌های ارائه خدمات رایانه‌ای فعلا بدون تغییر است، گفت: درسال جدید افزایش قیمتی در صنف رایانه نداشته‌ایم.

رییس اتحادیه صنف رایانه با بیان اینکه نرخ‌نامه‌های ارائه خدمات رایانه‌ای فعلا بدون تغییر است، گفت: درسال جدید افزایش قیمتی در صنف رایانه نداشته‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران؛ سید مهدی میرمهدی درباره وضعیت بازار رایانه و کامپیوتر در سال جدید گفت: از سال گذشته رکود بسیار شدیدی بر بازار فناوری اطلاعات و رایانه حاکم شده است که در سال جدید به دلیل جاری شدن سیل در استان‌های کشور و کاهش خرید استان‌های دیگر از تهران، این رکود به مراتب بیشتر به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه این رکود باعث شده برخی از فعالان از صنف خارج شوند، تصریح کرد: کالاهای حوزه رایانه عمدتا وارداتی هستند و واردکنندگان مجبور هستند با نوسان نرخ دلار همگام باشند تا متضرر نشوند. اما با این وجود، تاکنون افزایش قیمتی در این حوزه نداشته‌ایم.

رییس اتحادیه صنف رایانه در مورد نرخ‌نامه‌های ارائه خدمات کالاهای رایانه‌ای نیز گفت: نرخ‌نامه‌ها به دلیل رکود و کاهش فروش کالا در بازار رایانه، فعلا بدون تغییر است.

میرمهدی با اشاره به برخی از فعالان صنف رایانه که هزینه تعمیرات را کمتر از نرخ مصوب اتحادیه دریافت می‌کنند، افزود: زیرفروشی کالا و خدمات، همانند گران‌فروشی به صنف لطمه می‌زند. در عین حال فروشنده مجبور است بر اساس تعرفه سازمان امور مالیاتی مالیات پرداخت کند. بنابراین از اعضای صنف رایانه می‌خواهیم بر اساس نرخ مصوب شده اتحادیه خدمات خود را عرضه کنند تا در بازرسی‌ها و پرداخت مالیات دچار مشکل نشوند.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه از ابتدای دی‌ماه سال گذشته که تایید پروفورمای (Proforma-Invoice) واردکنندگان کالا در صنف رایانه به این اتحادیه واگذار شده است، افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ پروفورما (پیش فاکتور واردات کالای فناوری) را تایید کرده‌ایم و نامه آن، برای وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.

میرمهدی با تاکید بر اینکه واردکنندگان رسمی و قانونی صنف رایانه برای تایید پیش فاکتور مشکلی ندارند، افزود: تاکنون شکایتی در روند ثبت سفارش کالا و عدم همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه نداشتیم این در حالی است که پروفورمایی تایید می‌شود که واردکننده آن عضو اتحادیه باشد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باید گریه کنیم خون گریه کنیم مانیتور کامپیوتر عزیزان بقیمت 160 دلار همین الان خرداد 1398 قیمت خورده برای مصرف کننده با دلار 15 هزار تومانی میشود چقدر 2.5 ملیون تومان درست است؟ بروید ببینید معروف ترین سایت های فروش انلاین داخلی و مغازه ها فرق ندارند برای یک مانیتور ال جی 160 دلاری چه قیمتی زده اند 7 ملیون تومان بله هفت ملیون تومان این جیب بری از مردم نیست کلاه برداری نیست لطفا کسی بمن اطلاع دهد من مشکل بینایی یا عقلی گرفته ام یا قیمت هفت ملیون تومان برای مانیتور 24 اینچ ال جی واقعا همین است تمام انواع مدلها و برند شرکتهای معتبر همین جوری قیمت خورده اند دلیلش چیشت چه دلاری به وارد کنندگان اینجور قطعات میدهند دلاری چند میفروشند به اینها؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    کی اصلا به شماها گفته افزایش قیمت نداشته . بخدا قسم تورم 200 درصدی هم اینجوری افزایش نمیده ؟ چرا من باید یک گرافیک 3000000 تومنی رو الان 25000000 میلیون یا بیشتر بخرم. چرا توی بازار کامپیوتر برای کارت گرافیک قطعی اومده ؟ جواب های این سوال ها در ادامه گفته شده به مسئولین برسونید لطفا :
    – استخراج ارز دیجیتال یا همون رمز ارز کوفتی( دستگاه هایی این ارز لعنتی از کارت گرافیک و پاور تشکیل شدن )
    – افزایش قیمت ها ، این قیمت ها اصلا منطقی نیست.
    – هزینه بالا حمل نقل و گمرگ : اگر کارت گرافیک 10 میلیون باشه دست کم 3 تا 4 میلیون حمل نقل و گمرگ هست ( ما مگه در کشور تولید کارت گرافیک داریم که اینجوری به وارداتش تر زدین )
    – قیمت بالای دلار که حتی این ارز های دیجیتال هم نتونستن کمترش کنن ( مثلا قرار بود ارز آوری داشته باشه ) تنها کاری که این دستگاه های لعنتی میکنن تر زدن به برق کشور و خارج کردن پول از جیب مردم بابت : تعمیر وسایل برقی- خرید وسایل کامپیوتر با قیمت بالا – بی ارزش کردن پول کشور جوری که یکم دیگه با 100 میلیون پول این کشور هم نشه کارت گرافیک بخری.
    خدایش این پولی که از این راه بدست میاد از گوشت سگ حروم تره.

  • ناشناس

    لطفا هرچی سریعتر این استخراج رمز ارز رو کلا حذف کنید ، پولی که از این راه بدست میاد حروم و مشکل زا هست :
    میدونید مصرف برق این دستگاه ها چقدر بالاست
    میدونید چقدر ادم باید گرما بخورن تا چندتا ادم روانی پول دربیارن
    میدونید چقدر ادم باید بیکار بشن تا این ادم این بیت کویین لعنتی رو استخراج کنن
    میدونید استفاده از این استخراج رمز ارز چه تر بزرگی به بازار کامپیوتر زده
    میدونید بخاطر همین رمز ارز افزایش قیمت خواهیم داشت که به واسطه اون پول کشور بی اارزش میشه.