خبر فوری:

کد مطلب: ۵۰۱۲۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرنوشت بازار سهام تا پایان امسال چه می‌شود؟

سرنوشت بازار سهام تا پایان امسال چه می‌شود؟

بازار سهام در 9 ماهه ابتدای سال 99 با 180 درصد بازدهی، پرسودترین بازار در میان شش بازار مالی بوده است. اما بورس در سه ماه باقی مانده از سال چه روندی را طی خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در 9 ماهه ابتدای سال 99 با 180 درصد بازدهی، پرسودترین بازار در میان شش بازار مالی بوده است. اما بورس در سه ماه باقی مانده از سال چه روندی را طی خواهد کرد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره سرنوشت بازار سهام تا پایان امسال گفت: سرنوشت بازار سهام با قیمت دلار گره خورده و همه احتمالات به قیمت دلار وابسته است. در حال حاضر دلار روی کانال 25 هزار تومان تثبیت و همین باعث شده است شاخص بورس کاهش قابل توجه نداشته باشد و نگرانی بابت قیمت دلار در حال حاضر وجود ندارد.

او درباره پیش‌بینی خود از رشد شاخص کل بورس تا اسفند ماه امسال بیان کرد: اگر شاخص کل بتواند از سقف یک میلیون 530 هزار واحد عبور کند انتظار می‌رود بتواند تا اسفند ماه به یک میلیون 900 هزار واحد نزدیک شود که البته باز هم به دلیل بازارگردانی‌ها و روندهای روزانه مثبت و منفی شاهد رشد شارپی نخواهیم بود.

این کارشناس درباره تاثیری که روابط دیپلمات ایران و آمریکا روی بازار سهام دارد، گفت: در حقیقت روند صعودی بازار سهام به دلیل بالا رفتن نرخ دلار و تورم است و قاعدتا اگر این دو شاخص روند نزولی داشته باشند تاثیر مستقیمی نیز بر بورس دارند. اسفند ماه به زمان ورود بایدن به کاخ سفید نزدیک خواهیم شد که همین اتفاق می‌تواند باعث تحولاتی در بازار باشد. اگر گشایش اقتصادی حاصل شود قیمت دلار و به تبع آن انتظارات تورمی کاهش پیدا می‌کند و این موضوع می‌تواند بر بازار سهام تاثیر بگذارد.

رئیسی درباره تاثیر انتخابات سال 1400 بر بورس توضیح داد: معمولا اتفاقات سیاسی بر بازار سهام تاثیر گذارند و اینکه گفته می‌شود سرمایه‌داران از فروردین ماه به فکر خروج از بازار خواهند بود، باید بدانند که تغییرات زودتر از تصور ما پیش از فروردین شروع خواهند شد. مانند زمانی که روند نزولی را برای بازار سهام در انتهای شهریور و تا مهر ماه پیش‌بینی می‌کردند اما این روند از ابتدای مرداد ماه آغاز شد و تا آبان ماه ادامه داشت.

او درباره وضعیت شاخص هم‌وزن تا پایان سال گفت: شاخص هم‌وزن در جریان معاملات چند هفته گذشته روند صعودی داشته و از یک قله مقاومتی عبور کرده است ولی شخصا عقیده دارم که رشد بازار سهام وابسته به رشد نمادهای بنیادین است. همچنین شاخص هم‌وزن در دوره اصلاح قیمتی بازار سهام به شدت افت کرده و هنوز با سقف قبلی خود فاصله زیادی دارد.

این کارشناس در پایان درباره گروه‌های پیش‌رو بازار سهام تا پایان امسال عنوان کرد: گروه‌های معدنی و ساختمانی می‌توانند تا پایان سال از گروه‌های پیش‌رو بازار سهام باشند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    180 درصد؟؟؟حالت خووووبه؟من از هر کسی میپرسم تو ضرر هست که.حیف این پول هایی که وارد بورس کردیم و دولت نتونست هدایتش کنه به سمت تولید.حییییییف از بی مدیریتی

  • ناشناس

    قیمت دلار غیر قانونی بالا رفته نرخ اصلی ۴۲۰۰ میباشد

  • مقدم

    سهام های دولتی تحریم
    نه به خرید سهام های دولتی

  • ناشناس

    لعنت به اونی که اسم شما رو گذاشته کارشناس بورسی و افاضاتتونو تو سایت میذاره

  • ناشناس

    این کارشناسا خودشون دلال هستن

  • ناشناس

    باسلام
    نمیدونم بر چه اساسی میگه 180درصد رشد داشته از اواخر مرداد تو ضررم شاخص از 1900 اومده ب 1500اونوقت میگه رشد داشته ماشالا ب مخت

  • ناشناس

    ایشون هم آمده سیگنال بده نه تحلیل .
    اخرگزارش را بخونید.

  • حسین

    کارشناسان نمیدونم برچه اساسی میگن 180 درصد بازار سهام سود داشته چرا چرت وپرت حرف میزنین همه سهام داران تو ضررن شاید واسه حقوقی ها سود داشته باشه نه حقیقی ها

  • ناشناس

    کارشناس خنده داره خخخخخ

  • تورج ایرجی

    بر خلاف نظر ایشان معتقد به نمادهای خودرویی و تاثیر آن بر بورس هستم… تا زمان به تعادل نرسیدن بازار خودرو بورس بیش از این قادر به رشد چشمگیر نخواهد بود.و ایجاد این تعادل به سیاستهای (کمکی )وارداتی گمرکی مرتبط است.