کد مطلب: ۲۹۳۲۴۰

بازار قارچ تعریفی ندارد

بازار قارچ تعریفی ندارد

یک مقام مسئول گفت: با توجه به آنکه اکثر خانوارها در شهریورماه مشغول خرید لوازم التحریر هستند، از این رو بازار قارچ وضعیت مطلوبی ندارد.

محمد حسن افشار رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ، درباره آخرین وضعیت تولید قارچ اظهار کرد: در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید هوا،راندمان تولید کامپوست از 25 درصد به 14 تا 20 درصد کاهش می یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته وی ساعات قطعی برق واحدهای تولیدی و عدم کنترل دمای سالن ها در کاهش تولید و کیفیت محصول تاثیر بسزایی داشته است.

افشار با انتقاد از حضور دلالان و واسطه گران در ایستگاه های توزیع قارچ افزود: هم اکنون دلالان در ایستگاه فرودگاه مهرآباد وپارکینگ تیراژه مستقر هستند و موجب اختلال در سیستم تولید شده اند بطوریکه از طریق تماس تلفنی با سازمان میادین میوه و تره بار و ارائه اطلاعات نادرست،قیمت قارچ را پایین نگه می دارند تا تولید کنندگان دچار ضرر و زیان شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته،تعدادی از این دلالان به عنوان اخلال گر اقتصادی تحت تعقیب هستند.

وی نرخ هر کیلو قارچ درجه یک را 5 هزار تومان و درجه دو را 3 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که هر کیلو قارچ با نرخ های بالاتر از 10 هزار تومان به مصرف کنندگان در بازار عرضه می شود.

وی در پایان بازار قارچ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه اکثر خانوارها در شهریورماه به سبب بازگشایی مدارس مشغول خرید لوازم التحریر هستند، پیش بینی می شود که بازار قارچ وضعیت مطلوبی نداشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.