کد مطلب: ۳۹۴۵۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار متشکل ارزی به کجا رسید؟

بازار متشکل ارزی به کجا رسید؟

با تعویق چندباره در خصوص راه‌اندازی بازار متشکل ارزی، کار به اظهارنظرات غیررسمی درباره این بازار رسیده است؛ آیا در هفته پیش رو بازار متشکل ارزی آغاز به کار خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از این که وعده‌های علنی و تاریخ‌های مشخص برای راه‌اندازی بازار متشکل ارزی به نتیجه نرسید، در هفته‌ای که سپری شد خبر راه‌اندازی این بازار در هفته آینده از یک منبع آگاه منتشر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان در روزهای ابتدایی هفته جاری خبری با این مضمون منتشر کرد که یک منبع آگاه به این رسانه درباره زمان آغاز به کار بازار متشکل ارزی گفته است: این بازار ارزی قرار بود از عید قربان شروع به کار کند ، ولی به دلیل فراهم شدن برخی از مقدمات، قرار است از هفته آینده فعالیت رسمی خود را شروع کند.

احتمال راه‌اندازی این بازار در هفته آینده در حالی مطرح شده است که رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته در این خصوص گفت: آمادگی کامل برای راه‌اندازی این بازار وجود ندارد و تا زمانی که اطمینان حاصل نشود، این بازار راه‌اندازی نخواهد شد.

پس از انتشار این اظهارات به نظر می‌رسید که بازار متشکل ارزی فعلا بایگانی شده است، اما معصومه آقاپور علیشاهی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درخصوص احتمال بایگانی شدن بازار متشکل ارزی و تاثیر آن بر بازار ارز، گفت: قاعدتا هر چه سریعتر بازار متشکل ارزی آغاز به کار کند ما به سمت تک نرخی شدن ارز نزدیک می‌شویم و هرچه آغاز به کار این بازار به تعویق بیافتد مشکلات تولیدکنندگان افزایش پیدا خواهد کرد.

اولین تاریخی که از سوی رئیس کل بانک مرکزی به عنوان زمان راه‌اندازی این بازار اعلام شد به میانه زمستان سال گذشته برمی‌گردد، در واقع قرار بر این بود که بازار متشکل ارزی در روز 17 بهمن ماه پارسال کار خود را آغاز کند.

اما تعدد وعده‌های عمل نشده از سوی بانک مرکزی و مدیرعامل این بازار در سال جاری نیز ادامه‌دار بوده تا جایی که حالا پس از گذشت چند ماه کار راه‌اندازی این بازار از شکل اظهارات رسمی به غیررسمی کشیده است.

با توجه به اظهارات نماینده مجلس در خصوص راه‌اندازی سریع‌تر این بازار از یک سو و به تعویق افتادن چند باره آن از سوی مراجع رسمی و عدم انتشار خبر رسمی از این بازار از سوی دیگر، چه عواقبی را برای فعالیت این بازار به دنبال خواهد داشت؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.