خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۹۸۱۰

واکنش بازار نفت به توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران

واکنش بازار نفت به توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران

قیمت نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، پس از آنکه اعلام شد، سپاه پاسداران ایران یک نفتکش انگلیسی را در تنگه هرمز توقیف کرده، اندکی افزایش یافت.

به دنبال تشدید تنش‌ها خاورمیانه، روز جمعه پس از آنکه اعلام شد، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، یک نفتکش انگلیسی را در تنگه هرمز توقیف کرده، قیمت نفت اندکی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، سپاه پاسداران جمهوری اسلانی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک فروند نفتکش انگلیسی با نام Stena Impero هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوری استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

وزارتخانه‌های خارجه و دفاع بریتانیا هم روز گذشته اعلام کردند که در پی اطلاعات فوری درباره نفتکش بریتانیایی هستند که مقصدش عربستان سعودی بوده، اما به سوی جزیره قشم ایران تغییر مسیر داده است.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز گذشته با 66 سنت افزایش به 62.59 دلار رسید.

نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با 0.6 درصد افزایش با قیمت 55.63 دلار معامله شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد نفت خام ایالات متحده به دلیل تضعیف تقاضا و مازاد عرضه، بدترین هفته را از ماه می تاکنون پشت سر گذاشته است.

در عین حال، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی رشد تقاضا برای نفت را در سال 2019 از 1.2 میلیون بشکه در روز به 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش داده است. مهم‌ترین عامل کاهش تقاضا برای نفت به عقیده کارشناسان، کاهش رشد اقتصادی جهان به دنبال تنش‌های تجاری و افزایش تعرفه‌ها میان واشینگتن و پکن بوده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.