کد مطلب: ۴۲۰۶۵۶

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

بازدهی ارزها در سال ۲۰۱۹ / دلار کمترین رشد سالانه خود را به ثبت رساند

بازدهی ارزها در سال 2019 / دلار کمترین رشد سالانه خود را به ثبت رساند

در سالی که گذشت شاخص دلار با بازدهی تنها 0.3 درصد، کمترین رشد سالانه خود را در طول تاریخ به ثبت رساند. از مهم‌ترین دلایل این رشد اندک می‌توان به امیدها به پایان جنگ تجاری و کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو اشاره کرد.

در سال 2019 شاخص دلار با بازدهی 0.30 درصدی کمترین رشد سالانه خود را در طول تاریخ به ثبت رساند. افزایش خوش‌بینی‌ها به پایان جنگ تجاری و خبر نهایی شدن فاز اول توافق تجاری از مهم‌ترین دلایل افت دلار در آخرین ماه سال گذشته بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا پیش از ماه دسامبر البته به دلیل بازده اقتصادی بالای ایالات متحده و افزایش عدم قطعیت‌ها از روابط تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان، دلار سال خوبی را پشت سر گذاشته بود.

در عین حال پوند انگلیس، یورو و سایر ارزهای حساس در روابط تجاری با افت دلار طی یک ماه گذشته رشد کردند. خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز رشد جهانی و پایان مناقشات تجاری، اشتها برای دارایی‌های پرریسک را افزایش داد.

با این حال در مجموع، یورو طی یک سال گذشته با افت 2.08 درصدی مواجه شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفته است که فاز اول توافق تجاری در 15 ژانویه امضا خواهد شد.

نمودار زیر بازدهی مهم‌ترین ارزهای جهان را در یک سال گذشته نشان می‌دهد:

بازدهی مهم‌ترین ارزهای جهان

با افزایش احتمال خروج بدونِ توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا و مواضع سختگیرانه بوریس جانسون مبنی بر عدم تمدید مذاکرات با اتحادیه، پوند انگلیس ماه‌های پایانی سال 2019 را با قدرت به پایان رساند.
در مجموع پوند طی 12 ماه گذشته 3.53 درصد رشد کرده است.

بالاترین بازدهی در میان ارزهای مهم جهان اما به کرون سوئد مروبط می‌شود. کرون در یک سال گذشته رشد 4.86 درصدی را تجربه کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.