کد مطلب: ۴۲۰۳۳۶

بازدهی بزرگ‌ترین بورس‌های جهان در سال ۲۰۱۹ / بورس تهران در این مدت چقدر رشد کرد؟

بازدهی بزرگ‌ترین بورس‌های جهان در سال 2019 / بورس تهران در این مدت چقدر رشد کرد؟

در میان 10 بازار بزرگ سرمایه در جهان، بورس لندن با 88.97 درصد رشد، بیشترین بازدهی را در سال 2019 داشته است. پس از آن بورس شنزن و بورس نزدک رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

علی‌رغم تنش‌های ژئوپلیتیکی، مناقشات تجاری و بدهی کشورها، 2019 یکی از بهترین سال‌ها برای بازارهای مالی و سرمایه‌گذاران بوده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد، حجم معاملات در بورس‌های جهانی به بیش از 10 تریلیون دلار افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در میان 10 بازار بزرگ سرمایه در جهان، بورس لندن با 88.97 درصد رشد، بیشترین بازدهی را در سال 2019 داشته است.

پس از آن شنزن (بازار بورس اوراق بهادار چین) با رشد 35.89 درصد در جایگاه دوم ایستاده است.

نزدک، بزرگ‌ترین بازار معامله الکترونیک سهام در آمریکا هم طی یک سال گذشته 34.82 درصد بازدهی داشته و به این ترتیب موفق شده جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.

نمودار زیر بازدهی بزرگ‌ترین بورس‌های جهان در سال گذشته و همچنین بازدهی بورس تهران را نشان می‌دهد:

بازدهی بزرگ‌ترین بورس‌های جهان

در این میان بورس تهران هم بازدهی 130.240 درصدی را تجربه کرد.

در ماه اکتبر فایننشال‌تایمز با استناد به آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی بلومبرگ‌نیوز اعلام کرد، بورس تهران موفق شده در سال 2019 عنوان پربازده‌ترین بورس جهان را به خود اختصاص دهد.

بازار سرمایه در ایران در حال حاضر روزهای خوبی را پشت سر می‎گذارد. این بازار توانسته در شرایط کاهش قیمت در بازارهای موازی همچون طلا و ارز، بازده بیش از حد انتظار کسب کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.