کد مطلب: ۳۸۵۲۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازدهی بازارها در فصل بهار / رشد بیش از ۳۰ درصدی از آن سرمایه‌گذاران بورسی

آنالیز بازدهی بازارها در فصل بهار / رشد بیش از 30 درصدی از آن سرمایه‌گذاران بورسی

در سه ماهه ابتدایی سال جاری بورس طبق پیش‌بینی‌ها جلو رفت و با رشد 31 درصدی بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارها از آن خود کرده، اما سه بازار دیگر سکه، دلار و طلا در فاصله معناداری از بورس قرار گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش از این که سال جاری آغاز شود پیش‌بینی برای بازارها به این ترتیب بود که بورس و طلا ظرفیت بیشتری برای رشد داشته باشد، حالا پس از گذشت سه ماه از سال 98 بررسی روند و بازدهی بازارها نشان می‌‌دهد شاخص کل بورس با رشد بیش از 55 هزار واحدی پربازده‌ترین بازار بهار شده است.

شاخص کل بورس در در فصل بهار بیش از 51 هزار واحدی رشد کرده است، این شاخص کار خود را در پایان اسفند ماه سال گذشته در سطح 178 هزار و 569 واحدی تمام کرد، اما در فصل بهار امسال معادل 31.5 درصد رشد کرد؛ به نحوی که شاخص کل بورس تا روز 29 خرداد ماه به عنوان آخرین روز کاری بورس در خرداد ماه به سطح 234 هزار و 879 واحدی رسید.

در مقابل بورس، هیچ یک از سه بازار طلا، سکه و دلار نتوانستند سطح بازدهی سه درصدی را بشکنند و رشد خود را به بالای سه درصدی برسانند.

آخرین قیمت از دلار آمریکا در سال 97 در صرافی ملی معادل 12 هزار و 890 تومان ثبت شده است، اما این ارز در اولین فصل سال 97 مرز 15 هزار تومان را رد کرد.

اما دلار در بازه زمانی مورد بررسی در چند روز تا کانال 12 هزار تومان پایین آمد و در نهایت در روز 30 خرداد ماه روی نرخ 13 هزار و 200 تومان بسته شد و بازدهی 2.4 درصدی را به ثبت رساند.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در پایان سال گذشته روی نرخ حدود 430 هزار تومان بسته شد، اما در سه ماهه ابتدایی سال جاری تا کانال 500 هزار تومان نیز پیش رفت.

اما طلای در بالای مرز 500 هزار تومان ثابت نبود و از نیمه سوم اردیبهشت ماه روند کاهشی خود را در پیش گرفت، افت کاهش قیمت دلار به نحوی بود که قیمت آن را تا کف کانال 400 هزار تومان پایین آورد.

اما حدودا در دو هفته پایانی خرداد ماه توانست بخشی از کاهش قیمت را جبران کند و در نهایت روی نرخ 436 هزار تومان به کار خود پایان داد و رشد 1.4 درصدی را از آن خود کرد.

در فصل بهار کمترین بازدهی در بازار سکه رخ داد، بازدهی سه ماهه این بازار 0.8 درصد است.

سکه نیز همانند دلار و سکه سطح‌های بالا را در سه ماه اول امسال شکست اما در نهایت نتوانستند خود را در سطح بالا حفط کنند، به نحوی که سکه در مقاطعی به بالای مرز پنج میلیون تومانی رفت اما در این سطح ثبات نداشت.

قیمت سکه طرح جدید، در روز 28 اسنفد ماه سال 97 به عنوان آخرین روز کاری در سال گذشته، روی نرخ چهار میلیون و 662 هزار تومان قرار گرفت.

اما قیمت این فلز ارزشمند در روز 30 خرداد ماه امسال روی نرخ چهار میلیون و 703 هزار تومان بسته شد.

در سه ماهه ابتدایی سال 98 بورس پربازده‌ترین بازار شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.