کد مطلب: ۴۹۳۰۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت پرقدرت بورس به میدان رقابت / کدام بازار بیشترین ریزش را تجربه کرد؟

بازگشت پرقدرت بورس به میدان رقابت / کدام بازار بیشترین ریزش را تجربه کرد؟

این هفته سه بازار سکه، طلا و دلار به ترتیب بیشترین ریزش را تجربه کردند. در مقابل بازار سهام بر خلاف هفته گذشته توانست بیش از 10 درصد رشد را تجربه کند و تنها بازاری باشد که با بازدهی مثبت آبان ماه را به پایان می‌رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته پایانی آبان ماه طلا و سکه مثل هفته پیش ریزش داشتند اما ظاهرا در بازار ارز و سهام وضعیت نسبت به هفته گذشته بسیار فرق کرده است.

سکه

این هفته هیچ یک از بازارها مثل سکه ریزش تجربه نکرد. هر سکه بهار آزادی که پایان هفته پیش با قیمت 12 میلیون و 498 هزار تومان معامله می‌شد در پایان هفته جاری به 11 میلیون و 300 هزار تومان رسید.

در واقع سکه در عرض یک هفته یک میلیون و 198 هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

طلا

دومین رکورد ریزش در دستان طلا است. این فلز گران‌بها با ثبت 100 هزار و 400 تومان ریزش، دومین رتبه نزول در جدول بازدهی‌ها را به دست آورد.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در پایان هفته گذشته یک میلیون 213 هزار 400 تومان بوده و پایان این هفته تا یک میلیون و 113 هزار تومان کاهش داشته است.

منبع: سایت صرافی‌ملی، سایت بورس اوراق بهادار تهران، شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز

دلار

قیمت هر دلار پایان هفته گذشته 26 هزار و 852 تومان بود اما این پنج‌شنبه با هزار و 232 تومان کاهش تدریجی به 25 هزار 620 تومان رسید.

بر این اساس ارز که هفته گذشته تنها بازار با بازدهی مثبت بود، در هفته آخر آبان ماه 4.5 درصد بازدهی منفی از خود برجای گذاشت.

بورس

در بازار سهام اما اوضاع متفاوت بود. به نظر می‌رسد بورس پر قدرت به میدان رقابت بازگشته است.

شاخص بورس که هفته گذشته را با یک میلیون و 221هزار 74.80 هزار واحد به پایان رساند، پایان این هفته به یک میلیون و 345 هزار و 301.40 واحد رسید.

بر این اساس بازار سهام با رشدی 124 هزار 226.6 واحدی تنها بازار با بیش از 10 درصد بازدهی مثبت در این هفته شد.

منابع: سایت صرافی‌ملی، سایت بورس اوراق بهادار تهران، شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنا به اعلام مسئولان شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد، دو شرکت مطرح پتروشیمی کشور در مراحل پایانی پذیرش در بورس قرار دارند و سهام آنها به زودی در بورس عرضه اولیه می شود.
    در حالی که روند عرضه اولیه های بازار سرمایه بیش از ۲ ماه است که به دلیل وضعیت نامساعد بورس متوقف شده اکنون خبرها حکایت از آن دارد که با بهبود نسبی وضعیت بازار در هفته گذشته ، روند عرضه های اولیه نیز دوباره آغاز خواهد شد. فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت بر آغاز روند عرضه اولیه ها برای ایجاد ثبات در بازار سهام تاکید کرده است.

  • ناشناس

    بورس ۱۵۰۰ میزنه برمیگرده به ۹۰۰ ???

  • ناشناس

    حال دیگه نوبت بورسه.

  • ناشناس

    زود جوگیر نشوید ما مردم ایران زود فراموش کاریم

  • ناشناس

    طلا همیشه طلاست)…(دلار هم درهرصورت بهتر از ریال) و۴٠ساله که همینه..هردو هم به مرور افزایشی هست…وقتی هم افزایش داره شدید داره.وقتی هم کاهش داره خیلی ناچیزه..کارشناسی هم نمیخاد الکی.اگر نیاز ضروری ندارید اصلا نفروشید برادرانه میگم..چون تهش پشیمونی هست.حتی خود دولت نمیذاره پایین بیاد اینا.چه برسه دلال و کله گنده ها.خیالتون راحت…به حرف بعضی ها که هیچ طلا و دلار رنگشم ندیدن و ندارن الکی خوش هستن ارزون میشه بدون تجربه و منطق گوش ندید گمراه نشید.

  • رضامشیری

    فقط سهام شرکتهای بیمه رو بخرید و بس.
    ازایتدای سال جاری تاالان سراپا سود بودن بخاطر کرونا و تعطیلیها و محدودیتهای تردد.
    فقط سهام بیمه بخرید.

  • مسعود

    سهامداران تا پایان اسفند سهامداری شاخص سه میلیون

  • ناشناس

    بازارسرمایه ۷۵درصد از اصل پولمون سوخت شد درصورتی که بازارهای دیگر ۶۰درصد سود کردند بازاربورس دستوری هست اول گروگان گیری پول وبعد سوزاندن پول کل بازار دست دولت وحقوقیهای زیرمجموعه دولت هست ۰۰۰۰۰

  • ناشناس

    آره دیگه انشالله داریم میریم رو کانال ۳ میلیون پر قدرت و با شتاب

  • ناشناس

    الان فقط موقع خریدن،تا می تونید سهم های خوب بخرید بازار از الان شارپی میره بالا،