کد مطلب: ۸۰۰۸۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۲/ صعود طلا و بورس؛ چُرت بهاری دلار و سکه

بازدهی بازارها در آخرین هفته فروردین 1402/ صعود طلا و بورس؛ چُرت بهاری دلار و سکه

بازدهی بازارها در آخرین هفته فروردین در دو بازار سرمایه و طلا با رشد همراه بود. اما بازار‌های دلار و سکه بعد از تعطیلات نوروز در استراحت به سر می‌برند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازدهی بازارها در آخرین هفته فروردین‌ ماه به مذاق دلار و سکه چندان خوش نبود. این هفته طلا و بورس بازدهی مثبت و نسبتا قابل توجهی داشتند اما بازدهی دلار کمی بیشتر از یک درصد بود و بازدهی سکه نیز منفی شد. به نظر می‌رسد در واپسین روزهای فروردین 1402( از ۲۴ تا ۳۱ فروردین) بازارهای مالی در رخوت بهاری به سر می‌برند.

بازدهی بازارها هفته آخر فروردین 1402

طلا این هفته به مدد نوسانات قیمت در بازار جهانی و رسیدن به محدوده ۲۰۰۰ دلاری بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است. هر چند انس جهانی طلا نیز در محدوده مذکور سرگردان است و هنوز در بالای کانال ۲۰۰۰ دلاری قفل نشده است.

بعد از پایان تعطیلات نوروز بازار سکه اقبال خود را برای رشد قیمت از دست داد. به نظر می‌رسد این بازار که همواره میان مردم برای سرمایه‌گذاری شیرین و پربازده بوده جای خود را به بورس داده است.

برخی معامله‌گران بازار فلز گران‌بها معتقدند افزایش قیمت سکه در ۶ ماهه دوم سال گذشته باعث شده که زور پس‌اندازهای خانگی مردم به خرید از بازار سکه نرسد.

علاوه بر این، رونق بورس و سود چشمگیر خرید خودرو از کارخانه باعث شده جهت حرکت بازار با وضوح بیشتری به سمت سهام و خودرو بچرخد.

قیمت دلار

روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین‌ ماه دلار با قیمت ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. بعد از گذشت یک هفته این اسکناس آمریکایی روز گذشته ۳۱ فروردین با قیمت ۵۱ هزار و ۴۰۵ تومان به کار خود پایان داد.

در هفته‌ای که گذشت قفل‌شدگی قیمت دلار در محدوده ذکر شده یک روز در میان در مثلث رفت و برگشتی گرفتار بود.

دلار در آخرین هفته فروردین‌ماه با بازدهی ۱/۰۹ درصدی و افزایش قیمت ۵۵۵ تومانی همراه بود. ارز آمریکایی نتوانست در بازار تهران به کانال ۵۲ هزار تومان ورود کند. منطقه‌ای که به اعتقاد معامله‌گران بازار ارز، اگر شکسته ‌می‌شد می‌توانست تا حدودی رخوت بهاری بازارهای مالی را بشکند. فعلا امید صعود بازار به پایان تعطیلات عید فطر است.

قیمت طلا

قیمت طلا روز پنج‌شنبه، ۲۴ فروردین‌ماه، دو میلیون و ۵۸۲ هزار تومان‌ بود. این در حالی است که هر گرم طلا در روز ۳۱ فروردین، با قیمت دو میلیون و ۶۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. بازدهی این بازار در آخرین هفته فروردین ۱۴.۱۸ درصد بود و افزایش قیمت۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تومانی داشته است.

قیمت سکه

قیمت سکه امامی در روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین در محدوده ۳۱ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان ثبت شد. روز گذشته ۳۱ فروردین این قطعه تا ۳۱ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان هم معامله شد تا بازدهی هفتگی منفی از خود بر جای گذارد. این قطعه از سکه طی یک هفته گذشته با بازدهی منفی و کاهش قیمت ۱۵ هزار تومانی همراه بوده است. این بازار ۰.۰۵ درصد بازدهی منفی داشت.

گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین دلایل تثبیت قیمت در کانال‌های فعلی، رفتار معامله‌گران بزرگ است. این عده تحت تاثیر درجا زدن قیمت دلار، بازار سهام را برای سرمایه‌گذاری جذاب‌تر دیده‌اند.

با این وجود، طلا و سکه به دلیل نقدشوندگی بالا و عدم کنترل دولت بر این بازار، همواره برای سرمایه‌گذاران جذاب است.

بورس

معاملات بورس در هفته چهارم فروردین‌ماه نشان می‌دهد که شاخص کل مانند هفته‌های گذشته توانست بار دیگر افزایش ارتفاع دهد. طوری‌که در این هفته نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشدی 6.6 درصدی به سطح دو میلیون و 324 هزار وحدی رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز در این هفته بازار، بیش از 9.7 درصد رشد کرد و در ارتفاع 760 هزار و 754 واحدی ایستاد.

بیشترین بازدهی هفته

بیشترین بازدهی

نگاهی به معاملات هفته چهارم بازار سرمایه حاکی از آن است که تپکو با افزایش 43 درصدی به سطح 309 تومان رسید. گفتنی است مقاومت پیش روی این سهم سطح 385 تومان است. در صورت عدم عبور سهم از این سطح، نزدیکترین حمایت برای سهم 252 تومان شناسایی شده است.

حآسا و وگستر دیگر نمادهایی هستند که در این هفته بازار، سود خوبی نصیب سهامداران خود کردند و حدود 40 درصد رشد کردند.

کمترین بازدهی هفتگی

کمترین بازدهی

بررسی معاملات هفته چهارم بورس نشان می‌دهد که فماک در این هفته بدترین عملکرد را میان سهام بورسی ثبت کرده است.

تحلیل تکنیکال این سهم نشان می‌دهد که 1207 تومان نزدیکترین سطح موجود برای حمایت از این سهم است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ان شاءالله که همیشه این قیمتا خواب بخواب برن ورشدنکنن