کد مطلب: ۸۰۶۰۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی هفتگی بازار سهام / بورس به رکوردشکنی ادامه داد

بازدهی هفتگی بازار سهام / بورس به رکوردشکنی ادامه داد

بازار سرمایه دومین هفته اردیبهشت‌ماه را با روند صعودی به اتمام رساند و شاخص کل بورس نیز توانست قله‌های جدیدی را فتح کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس در حالی نخستین هفته اردیبهشت‌ماه را به پایان رساند که تمامی شاخص‌های بازار روند هفتگی رو به بالایی را ثبت کردند. در همین حال میزان ورود نقدینگی به بازار سهام افزایش یافت؛ ارزش معاملات خرد نیز به بالاترین سطح ماه‌های اخیر رسید که نشان‌دهنده خروج قطعی بازار سرمایه از رکود است.

عملکرد شاخص‌های بازار

شاخص کل بورس در دومین هفته اردیبهشت‌ماه بازدهی 6.3 درصدی را ثبت کرد. شاخص کل هفته گذشته روی محدوده دو میلیون و 365 هزار واحدی به کار خود پایان داده بود و در پایان معاملات امروز نیز به عدد دو میلیون و 514 هزار واحدی رسید. نکته مهم اینجاست که شاخص کل در این هفته توانست از قله دو میلیون و 500 هزار واحدی عبور کند؛ به نظر می‌رسد که بازار سهام همچنان روند رو به بالایی داشته باشد.

همانند هفته‌های گذشته شاخص هم‌وزن نیز وضعیت بسیار خوبی را تجربه کرد و در این هفته توانست بازدهی 8.8 درصدی را در کارنامه خود ثبت کند. بر همین اساس شاخص هم‌وزن از تراز 786 هزار و 495 واحدی در هفته گذشته به 855 هزار و 887 واحدی رسید.

شاخص کل فرابورس نیز هفته صعودی را پشت سر گذاشت و شاخص کل این بازار توانست از سطح 29 هزار و 743 هزار واحدی در هفته گذشته به تراز 31 هزار و 966 واحدی در این هفته برسد. در نهایت شاخص کل فرابورس در دومین هفته اردیبهشت رشد 7.4 درصدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد با احتساب ارزش معاملات صندوق‌های سهامی و مختلط بازار نسبت به هفته‌های گذشته افزایشی بود و مجموع ارزش معاملات این هفته به رقم 95 هزار و 908 میلیارد تومان رسید. بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه برابر با 19 هزار و 332 میلیارد تومان، روز یکشنبه برابر با 20 هزار و 400 میلیارد تومان، روز دوشنبه 16 هزار و 386 میلیارد تومان، روز سه‌شنبه 18 هزار و 226 میلیارد تومان و در نهایت ارزش معاملات روز چهارشنبه برابر با 21 هزار و 564 میلیارد تومان بود.

ورود و خروج پول حقیقی

در دومین هفته اردیبهشت ماه به واسطه رشد شاخص کل شاهد ورود روزانه پول حقیقی به چرخه معاملات بودیم. بر همین اساس روز شنبه دو هزار و 466 میلیارد تومان، روز یکشنبه هزار و 206 میلیارد تومان، روز دوشنبه 824 هزار میلیارد تومان، روز سه‌شنبه هزار و 338 میلیارد و در نهایت روز چهارشنبه یک هزار و 823 میلیارد تومان وارد بازار شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.