کد مطلب: ۳۹۴۴۸۶

عملکرد بازار سهام در هفته سوم مرداد ماه سال ۱۳۹۸

بازدهی ۲.۵ درصدی شاخص بورس در ۴ روز کاری / پیشروها کدام صنایع بودند؟

بازدهی 2.5 درصدی شاخص بورس در 4 روز کاری / پیشروها کدام صنایع بودند؟

بازار سهام در سومین هفته از مرداد ماه سال جاری با رشد قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از شش هزار واحد افزایش یافت و در کانال 261 هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در سومین هفته از مرداد ماه سال جاری با رشد گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از شش هزار واحد افزایش یافت و در کانال 261 هزار واحدی قرار گرفت.

992

بازار سهام در روز شنبه

شاخص بورس در اولین روز کاری خود در هفته جاری با ۰٫۰۶ درصد افزایش به سطح ۲۵۵ هزار و ۳۰۶ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با ۰٫۴۳ درصد افزایش به ۳۴۳۳ واحد رسید.

در بازار روز شنبه پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی انتشار و چاپ، فنی مهندسی و منسوجات بودند. برترین گروه‌های صنعتی نیز شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی بودند.

سه نماد با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس عبارت بودند از میدکو، دماوند و زاگرس؛ همچنین سه نمادی هم که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند کگهر، مارون و حخزر بودند.

در جریان معاملات بازار روز شنبه عرضه اولیه هجرت در بازار سهام انجام شد که در جریان آن به هر کد (نفر)، حداکثر ۱۱۳ سهم در قیمت ۱۸۵۰۰ ریال (سقف قیمت) تخصیص یافت که حدود ۲۱۰ هزار تومان بود.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس تهران روز یکشنبه روند مثبتی را به ثبت رساند.

کاهش قیمت‌های جهانی در اثر اختلافات چین و ایالات متحده و نشانه‌های رکود در اقتصاد چین و کاهش قیمت ارز معاملات سهامداران را با رسیک مواجه کرده است. معاملات فعالان بازار به سمت شرکت‌هایی حرکت می‌کند که درآمدشان ارتباط مستقیم با این دو عامل نداشته باشد.

بازار در این روز نیز همانند روز قبل با تغییرات ناچیز شاخص همراه شد.

گروه‌های بزرگ بازار مثل پتروشیمی، پالایشی، فلزی و معدنی با اینکه بهترین گزارش‌ها را منتشر کرده‌اند اما بازار به علت ریسک‌های موجود توجهی به سرمایه‌گذاری در این صنایع ندارد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۰٫۲۲ درصدی، حدود ۵۷۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۲۵۵ هزار واحدی باقی ماند.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس تهران روز دوشنبه رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند.

بازار سهام در این روز با استقبال دسته جمعی از اغلب گروه‌ها و با تحرک بیشتر نسبت به روزهای گذشته، هیجانی‌تر دنبال شد و توانست در کانال تازه‌ای قرار بگیرد.

در گروه خودرو و قطعات، تقریبا معاملات تمام نمادها سبز دنبال شدند و سهامداران این گروه روز پررونقی را پشت سرگذاشتند.

مسیر نامشخص قیمت کالاها در بازار جهانی و قیمت ارز باعث شده نقدینگی بازار راهی گروه‌های کانی‌های غیرفلزی، انبوه سازی، تایرسازی، سیمانی، شرکت‌های نیروگاهی، غذایی و برخی تک سهم‌ها شود.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۰٫۴۸ درصدی، بیش از ۱۲۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۲۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بورس تهران بازهم رکورد زد.

بازار سهام در آخرین روز کاری خود شگفت‌انگیز ظاهر شد و توانست در کانال جدیدی قرار بگیرد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۱٫۶ درصدی، بیش از چهار هزار واحد افزایش یافت و در کانال ۲۶۱ هزار واحدی قرار گرفت.

برترین گروه‌های صنعتی در بازار، به ترتیب گروه‌های شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی بودند.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری، با رشد 6228 واحدی معادل 2.4 درصد از 255 هزار و 163 واحد به 261 هزار و 391 واحد افزایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.