کد مطلب: ۷۹۲۹۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی خوب سهام بورسی/ کدام نمادها بیشترین و کمترین بازدهی هفته را تجربه کردند؟

بازدهی خوب سهام بورسی/ کدام نمادها بیشترین و کمترین بازدهی هفته را تجربه کردند؟

بررسی معاملات این هفته بازار سرمایه حاکی از آن است که «کسرا» با رشد 40 درصدی در اولین هفته بورس 1402 توانست خود را به قیمت 658 تومان برساند.در مقابل، سهم «کتوکا» در این هفته بازار نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و حدود 13 درصد نزول کرد و قیمت 830 تومان را روی تابلو به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه در حالی کار خود را در سال 1402 آغاز کرد که دو نماگر اصلی تالار شیشه‌‌ای در اواخر سال گذشته رشد خوبی را تجربه کردند.

با رشد بورس، این پرسش مطرح شد که سهام شرکت‌های بورسی تا کجا رشد می‌کنند و آیا این صعود در 1402 نیز ادامه دارد؟

با این اوصاف بالاخره موتور بورس روشن شد و طی چند روز متوالی تابلو بورس اوراق بهادار تهران رنگ سبز را به سهامداران نشان داد. همچنین کارشناسان بر این باورند تا زمانی که سهامداران به عقب ماندگی بازار سرمایه از بازارهای موازی اعتقاد داشته باشند، تابلو بورس کماکان سبز رنگ خواهد بود.

بررسی معاملات اولین هفته بازار سرمایه در سال 1402 نشان می‌دهد که شاخص کل توانست بیشتر از 6 درصد رشد کند و در آستانه شکست سقف تاریخی خود در سال 99 قرار بگیرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز از این صعود جا نماند و رشد حدود 6.4 درصدی را تجربه کرد. این رشد شاخص کل هم‌وزن در اولین هفته معاملاتی سال 1402 نشان می‌دهد سهامداران در سال جدید حساب ویژه‌ای روی شرکت‌های کوچک و متوسط باز کرده‌اند.

بیشترین و کمترین بازدهی هفته

بررسی معاملات این هفته بازار سرمایه حاکی از آن است که «کسرا» با رشد 40 درصدی در اولین هفته بورس 1402 توانست خود را به قیمت 658 تومان برساند. گفتنی است مهمترین مقاومت پیش روی این سهم سطح 702 است. در صورت عدم این شکست این سطح مقاومتی، نقطه امید «کسرا» برای حمایت، 578 تومان شناسایی شده است.

«مفاخر» و «شسینا» نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازار جهش خوبی را تجربه کردند و هر یک موفق به کسب بازدهی به ترتیب 34 و 33 درصدی شدند.

بیشترین بازدهی هفته

از مقاومت‌های مهم پیش روی این دو سهم نیز می‌توان به هزار و 170 و 351 تومان اشاره کرد.

در مقابل، سهم کتوکا در این هفته بازار نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و حدود 13 درصد نزول کرد و قیمت 830 تومان را روی تابلو به ثبت رساند.

لازم به ذکر است مهم‌ترین حمایت این سهم برای جلوگیری از افت بیشتر سهم 748 تومان است.

کمترین بازدهی هفته

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.