خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۷۶۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدید رئیسی از صنایع هواپیماسازی/ ایران تولیدکننده هواپیمای مسافری می‌شود؟

بازدید رئیسی از صنایع هواپیماسازی/ ایران تولیدکننده هواپیمای مسافری می‌شود؟

ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهوری ایران، پس از بازدید از مجموعه‌ بالگردی و بخش‌های مختلف شرکت هِسا گفت: این شرکت مجموعه‌ای از دانایی‌ها را به توانایی تبدیل کرده و آنچه ما از شرکت هِسا انتظار داریم ساخت هواپیمای مسافربری با رعایت تمامی استانداردهای لازم بین‌المللی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری، در بیست و پنجمین سفر استانی خود، با حضور در شرکت هسای وزارت دفاع گفت: این شرکت مجموعه‌ای از دانایی‌ها را به توانایی تبدیل کرده و آنچه ما از شرکت هِسا انتظار داریم ساخت هواپیمای مسافری با رعایت تمامی استانداردهای لازم بین‌المللی است.

شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) به‌عنوان اولین مرکز ساخت انواع پرنده بال ثابت و بالگردان تعیین و با در دستور قرار گرفتن برنامه ساخت هواپیمای مسافری روند تکاملی خود را طی می‌کند.

ساخت جنگنده کوثر، طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین ابابیل، تولید بالگردهای شاهد ۲۷۸، ظفر ۳۰۰، شاهد ۲۷۴، شاهد ۲۸۵، ساخت پروانه با مواد کامپوزیت، تعمیرات هواناو، تولید هواپیمای آموزشی سیمرغ، هواپیمای آبپاش، ساخت و تست ترمز هواپیما، کمک به تجهیز و نوسازی ناوگان ریلی کشور و تامین تجهیزات مورد نیاز حوزه هوایی کشور از جمله خدمات و تولیدات شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) است.

بر اساس این گزارش، تا امروز ایران موفق به تولید هواپیمای مسافری نشده است.

در حالی که با توجه به تحریم‌ها از ابتدای انقلاب دولت‌ها به صرافت تولید هواپیما افتاده‌اند. از دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی، تلاش برای تولید هواپیمایی به نام ایران ۱۴۰ در اصفهان آغاز شد.

هر چند این هواپیمای ۵۲ نفره، نام ایران را یدک می‌کشید ولی در واقع، مونتاژی از آنتونف ۱۴۰ اوکراین بود. از این مدل هواپیما پنج فروند به مرحله تولید رسید که دو فروند در همان مقطع سقوط کردند.

سه هواپیمای مونتاژی دیگر هم در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفت.

در شرایطی رویای ساخت هواپیمای مسافری ایرانی به دولت رئیسی رسید که هنوز صنایع خودروسازی با مشکلات متعددی مواجه هستند. اما آیا ایران می‌تواند تولید هواپیمای مسافربری موفق عمل کند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با موتور پراید تولید میشود؟

  • ناشناس

    پرایدپیما … در حالی که تکنولوژی خودروهای 20 سال گذشته را داریم و مصالح و زمین برای ساخت مسکن موجود است،دولت نتوانسته در حوزه مسکن و خودرو موفق عمل کند.هرچند در حوزه بازار ارز،بورس،ساماندهی بازار رمزارز،قیمت گذاری کالاهای اساسی،حمایت از تولیدکننده و صادرکننده،افزایش حقوق قشر متوسط و مبارزه با مفاسد اقتصادی موفق نبوده است و فقط شعار شنیده ایم.

  • ناشناس

    باسلام.انشاءالله.باتشکر

  • امید

    اگر خاطرتان باشه هسا آنتونف را دستکاری کرد و اسمش را گذاشت، ایران-۱۴۰ و با عرضه در ناوگان هواپیمای مسافربری هموطنان عزیزمان را به کام مرگ فرستاد.

  • ناشناس

    زنده باد ایران قدرتمند

  • ناشناس,3

    ,,یا امام هشتم خودت به فریادمان برس

  • اصغر

    خوبه تو گزارش هم آمده هنوز به صنعت خودرو سازی سامان نداده . توش مانده اند چطور یک دفعه هواپیمای مسافربری ایشان دستور میدهندد

  • ناشناس

    فعلاً دستور ساخت یک قطعه از پراید برای میلیون ها پراید خوابیده در پارکینگ ها که خودشون میگن برای یک قطعه زمین مانده که سرمایه ملت دارد خاک و آفتاب می خورد بسازند تا نوبت به ساخت هواپیما برسه

  • ناشناس

    نون مردمو تا مین کنید هواپیما پیشکش