خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۳۸۵۷

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

۷ میلیون دز واکسن کرونا وارد می‌شود / مدارس بازگشایی می‌شوند

۷ میلیون دز واکسن کرونا وارد می‌شود / مدارس بازگشایی می‌شوند

در طی این هفته ۶ تا ۷ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود. معلمان و اساتید دانشگاه تا پایان مرداد واکسیناسیون می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا از ورود ۷ میلیون دز واکسن کرونا تا هفته آینده به کشور خبر داد.

رئیس جمهور در جلسه امروز (۲۶ تیرماه) ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: بیش از ۷ میلیون واکسن کرونا تزریق شده است؛ همچنین ۲ میلیون دیگر نیز توزیع شده و به تدریج تزریق خواهد شد؛ افزون بر این در طول این هفته ۶ تا ۷ میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود؛ در مرداد ماه حدود ۱.۵ میلیون دز واکسن داخلی به دستمان جهت تزریق می رسد.

او ادامه داد: وعده‌ای که به مردم دادیم که افراد ۶۵ سال و بیماران خاص تا پایان دولت واکسینه می‌کنیم را عملی کردیم؛ در برخی از استان‌ها ۶۰ سال به بالا و برخی از استان‌ها ۵۰ سال به بالا و حتی برخی از استان‌ها ۱۸ سال به بالا واکسینه شدند.

روحانی همچنین درباره واکسیناسیون معلمان افزود: برای موضوع بازگشایی مدارس هم امیدواریم شرایطی باشد که در مهرماه گشایش صورت گیرد، واکسن برای آموزش و پرورش و معلمان هم مدنظر قرار دادند، برای استادان دانشگاه و همچنین برای عشایر و گروه‌هایی که اعلام شده نیز از واکسن استفاده خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه در آموزش از شرایط ایده آل فاصله گرفتیم، تاکید کرد: گرچه آموزش در فضای مجازی بود اما به هر حال هم در دبستان و دبیرستان و دانشگاه مقداری از مسئله آموزش فاصله گرفتیم. در کنار آن در بحث مناسک دینی هم فاصله گرفتیم.

وی افزود: رعایت پروتکل‌ها پایین است، ویروس هندی هم وارد شده، تابستان هم هست. اجتماعات و دور همی‌ها هم باشد و در رستوران‌ها مراعات نشود، با این شرایط پیداست چه مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آید.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور، تصریح کرد: متاسفانه در گزارش‌هایی که داده شد، مشاهده شد که برخی استان‌ها مانند کرمان، مازندران،‌ هرمزگان،‌ گلستان و سیستان و بلوچستان و حتی تهران در زمینه بستری، شرایط مناسبی ندارند و تعداد بستری‌ها رو به افزایش است. بنابراین برخی استان‌ها در مسیر خیز هستند که باید مراقبت بیشتری کنیم.

روحانی با بیان اینکه مصونیت کافی زمانی است که واکسیناسیون در همه کشورها انجام بگیرد، تصریح کرد: به همین دلیل کشورهای اروپایی در سطح وسیعی از واکسن استفاده کردند. اما چون کشورهای دیگر در اطراف آنها یا کشورهای آفریقایی یا کشورهای آمریکای لاتین استفاده نکردند دومرتبه این ویروس جهش یافته وارد این کشورها شده است. البته شاید مرگ و میر به صورت قبل نیست اما ابتلا و اشغال تخت هست و مشکلاتی به وجود می‌آورد.

او با بیان اینکه باید همه توان خود را به کار بگیریم که جلوی عادی انگاری کرونا در جامعه گرفته شود، اظهار کرد: مردم بدانند که این ویروس و چرخه انتقال و سرایت وجود دارد. این بیماری همچنان می‌تواند برای مردم خطرناک باشد بنابراین همه باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم. مصونیت از این ویروس زمانی است که کل مردم جهان بتوانند از واکسن استفاده کنند که تا آن زمان فاصله زیادی است و باید برای زندگی طولانی مدت در شرایط کرونایی و اجرای همه پروتکل‌ها آماده باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آخه شما مسیولین فرداتون هم نمیتوانید پیش بینی کنید چرا حرفی میزنی که همه بهت بخندن این کرونا برای شماها نعمت است حالا حالا ها ولش نمیکنید چرا مردم رو سرکار می‌زاری دولت بعدی هم مثل شما مردم ایران همیشه باید سرکار باشن

  • ناشناس

    نگو مدارس باز میشود بگو محرم راه اندازی میشود

  • ناشناس

    پینوکیو هم اینقدر دروغ نمیگفت

  • ناشناس

    لطفا حرف درست بزنین

  • ناشناس

    خیلی ممنون آقای روحانی مچکریم که همیشه حلال مشکلات مردم بودید ای کاش تو حالا حالا رئیس جمهور ایران می ماندی

  • ناشناس

    فقط با ویروس خطناک دلتا طرفیم ،جالب باین مقدار بنهایت کم فقط استاتید جالب یعنی دانش اموز ودانشجو یان باید حالاها اباشند ?????????????

  • ناشناس

    ازین همه دروغ خسته نشدی آخه پارسال یه هفته مدارس را باز کردی یه ماه کسب و کار و منبع رزق و روزی مردم را بستی شرم کن

  • نا

    سلام
    آخه رئیس جمهور از این ….تر وجود نداره داره واسه مدارس غیرانتفاعی که هزاران میلیارد گردش مالی دارن ریل گذاری میکنه ما ۳تا۵ سال گرفتار کرونا هستیم بعد میگه دانش آموزان باید برن مدرسه آخه ….غ آدم چی بگه