کد مطلب: ۶۹۶۳۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشایی پرسپولیس در بازار فرابورس

بازگشایی پرسپولیس در بازار فرابورس

پس از بازگشایی استقلال، امروز چهارشنبه نماد پرسپولیس در بازار پایه فرابورس بازگشایی شد. این نماد چه وضعیتی در بازار دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسفند ماه پارسال بود که پذیره نویسی سرخابی‌ها در فرابورس آغاز شد. این پذیره نویسی کمتر از یک ماه زمانبر و پس از گذشت پنج ماه اکنون نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس بازگشایی شده است.

چهارشنبه هفته گذشته بود که نماد استقلال در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس، بازگشایی شد. البته یک روز پس از بازگشایی شاهد روند نزولی این نماد بودیم.

امروز چهارشنبه نیز قرار است نماد باشگاه پرسپولیس در تابلو نارنجی فرابورس بازگشایی شود. با توجه به بازگشایی این نماد در جلسه معاملاتی فردا (چهارشنبه) سهامداران می‌توانند نسبت به تعیین کارگزار ناظر و بررسی اطلاعات افشا شده در سامانه کدال اقدام کنند.

البته هنوز معاملات این نماد در بازار پایه فرابورس آغاز نشده است و باید منتظر ماند و دید این نماد پس از بازگشایی چه وضعیتی به خود می‌گیرد.

هفته گذشته «حسین قربان زاده»، رییس سازمان خصوصی سازی علت تاخیر در بازگشایی نماد پرسپولیس را این‌گونه بیان کرد که سال مالی پرسپولیس مربوط به ۳۱ خردادماه است، با توجه به چنین مساله‌ای به مدت ٢ ماه فرصت برای ارائه صورت‌های مالی دارد.

پرسپولیس افت می‌کند؟

نماد استقلال در دومین روز بازگشایی روند نزولی به خود گرفت. برخی از کارشناسان عقیده دارند که افت استقلال طبیعی است و سهامداران باید در انتظار نزول بیشتر باشند. ولی برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند که نبود نقدینگی عامل افت نمادها در بورس است.

حال کارشناسان می‌گویند ممکن است نزول سناریو افت استقلال برای پرسپولیس نیز تکرار شود.

به هرحال در زمان پذیره‌نویسی نیز بسیاری از کارشناسان هشدار عدم ارزندگی سهام این دو باشگاه فوتبالی داده بودند. دقیقا چند روز پیش از پذیره‌نویسی چندین نفر از کارشناسان اعلام کردند که سهام استقلال و پرسپولیس ارزش خرید ندارد و سهامداران در میان مدت زیان خواهند کرد.

البته این زیان قطعی نیست و باید تغییر روند بازار سرمایه و افزایش نقدینگی می‌تواند رشد قیمت سهام سرخابی‌ها را در پی داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.