خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۹۸۷۱

نظرسنجی کیتکو ۲۶ آپریل؛ بازگشت بازار طلا به روند صعودی

نظرسنجی کیتکو 26 آپریل؛ بازگشت بازار طلا به روند صعودی

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 26 آپریل منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد بازگشت قیمت طلا به روند صعودی در هفته جاری خوش‌بین هستند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 26 آپریل منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد بازگشت قیمت جهانی طلا به روند صعودی در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز سه‌شنبه قیمت هر اونس طلا در قراردادهای آتی به پایین‌ترین میزان از ابتدای سال جاری میلادی رسید و با قیمت هزار و 267 دلار و 90 سنت معامله شد. با این حال بازگشت به روند صعودی از روز چهارشنبه آغاز شد و به مدت سه روز ادامه یافت.

در معاملات روز جمعه قیمت طلا به هزار و 286 دلار و 10 سنت به ازای هر اونس رسید.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 18 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر، معادل 44 درصد، افزایش قیمت و 6 نفر، معادل 33 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، چهار نفر یا 22 درصد هیچ نظری در مورد قیمت طلا در هفته آینده نداشتند.

همچنین از میان 437 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 239 رای‌دهنده، معادل 55 درصد افزایش قیمت طلا و 140 نفر، معادل 32 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 58 رای‌دهنده یا 13 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده اما اکثریت تحلیلگران وال‌استریت کاهش قیمت طلا بدبین و اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت آن را پیش‌بینی کرده بودند.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش تریدینگ، معتقد است میانگین 200 روزه قیمت طلا حدود هزار و 267 دلار تا هزار و 268 دلار بوده و اگر قیمت جهانی طلا از سطح هزار و 288 دلار عبور کند، بار دیگر به هزار و سیصد دلار به ازای هر اونس خواهد رسید.

در همین حال، جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو می‌گوید، روند نزولی قیمت طلا ادامه پیدا خواهد کرد؛ دلیل آن هم بازار سهام قدرتمند است که رقابتی تنگاتنگ با بازار طلا دارد.

باب هابرکورن، تحلیلگر ارشد موسسه آزجی‌او فیوچرز هم به ادامه قدرت بازار سهام و تضعیف قیمت‌ طلا معتقد است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.